måndag 21 februari 2011

two weeks later





ojdå så tiden flyger iväg.. anyway kort sakt då vad som hänt:
- har börjat praktiken på caribia, and i love it!
- fick brev att jag skall förnya mitt hyreskontrakt åter, vilket betyder att jag nu måste bestämma mig om jag skall ha kvar lägenheten över sommaren eller inte.
- var till rövasslägerområdet med en bunt nyblivna hjälpledare och hade awesome time :)


greets from caribia!

tisdag 8 februari 2011

crash boom bang.




Halooja! Mycket har väl inte då hänt på sistone.. Var igår till Nådendals spa och hörde på någon föreläsning om en ekoserie och sedan blev det ett varv och simma där. Var jätte vackert där, skulle gärna åka dit nåt veckoslut och bara slappa.
Idag hade vi då skola från 8-12 och när jag kom hem somnade jag på soffan.. Helt skönt var det nog. Sedan skulle jag diska och BADAMM, alla kärl föll ner på mig men det var endast ett glas som gick sönder..

söndag 6 februari 2011

how to get longer hair.


Ja, man skall klippa det.. Kanske lite onödigt nog att klippa 10cm bort men vad vet man, kanske det blir starkare och kanske jag får drömhåret om 2år? Håret är ialf något jämnare i längden nu.. Så nu börjar min MISSION;GET LONGER HAIR.
- Ikväll blir det 1h "hello uppvärmd olivolja"
Sedan skall jag bara gå med håret fast eller en mössa på i ca.. ½ år så kan jag eventuellt börja ha det löst igen. Undrar hur länge jag klarar av att ha det såhär innan jag beställer nya hårförlängningar..?

ifk, äkta kärlek!



Igår var det Talviklassikko match på olympiastadion i Helsingfors! Förra gången det ordnades där en s.k utomhusmatch var exakt för 70år sedan!
Små tokig som man är och följer med i SM-ishockey och har sina rötter från västra-nyland så hejar man antingen på Jokerit eller HIFK. Och mina damer och herrar.. igår kväll var jag en av de lycklige fansen av HIFK, då det laget tog hem segern <3
Synd bara att jag inte var där på stadion.. skulle vara fett schysst att fått uppleva vinsten.

lördag 5 februari 2011

for the love of the ooldies!

Och vid oldies, njaa.. gamla favoriter sen 90-talet då ;) Satt uppe halva kvällen igår och bara laddade ner gamla goa låtar. Såklart s.k "amislåtar" förr i tiderna. Ja eller iallafall minns jag att jag hörde dessa hemma... NI VET låtar med en massa bas i sig.
Visst skulle det vara kul med en fest med endast gamla goodingarlåtar som spelas? Kommer ihåg att jag diggade stort min "eurohits forever" CD som jag nångång fick år 2005?
och över huvudlag, hur är alla producenter så dåliga på att mixra på denhär "techno delen" i nuförtidens låtar? Ja menar.. Allt dehär STAMMANDE nuförtiden, som ett exempel rihanna-what's my name? oj snälla, ja kan inte ens mera kalla det för musik.. De enda hon sjunger är "oh nana what's my name?" och hon upprepar den meningen tre gånger i refrängen. Visst hon vinner tid på det, kanske hon nu har tid hemma att vara "the only girl"

Minns iallafall att jag gillade stort Pandora, Bomfunk Mc's, gamla E-type, Aqua, Daze och så lyssnade jag även på E-rotic fast jag antagligen inte visste vad de sjöng om då. Så för att hedra de gamla godingarna skall jag posta upp här en låt som jag fortfarande kommer att lyssna på.




lägg märke till de typiska 90tals dragen!

svart/grå/grön hårfärg


rubriken beskriver väl det mesta? ja alltså, vi hade styling projekt i skolan, skulle bli kleopatra då så fick en massa billi svarthårfärg sprayat på mig. Slutresultat skiftar i grått.

tisdag 1 februari 2011

yo motivaatio?!


Somnade på soffan efter att jag fixat mina söndriga leggings med sytråd och nål. Så nu sitter jag och fyller i ett "instuderingsfrågor till specialvårdavkroppen" provet som är på fredan. Som ni ser är livet som kosmetolog inte lätt nej, här är bara en del av alla anteckningar till det provet + att vi förra veckan hade ett förhör med helt tiräcklit med frågor på om du frågar mig...
btw, är smått sur på min DNA mokkula eftersom den helatiden kastar ut mig från netet. Ska väl måsta uppdatera mitt virusskydd så KAAANSKE de hjälper.
til then C Ya!