tisdag 4 oktober 2011




Efter att köpt cellofanplast, presentband, 3 muggar och 2 mariannekaramelpåsar, kom min kreativitet fram till detta. Mina gåvor till mina 3 läraren som ett tack för allt jag lärt mig. Och ni kanske inte ser det så bra men innanför koppen finns nämligen blå&röda marianne karameller !
Fick även ett par karameller att mumsa på tillsammans med Sara då vi sitter och övar på vårt miljökunskapsprov. Helt skönt efter att ha vandrat flera kilometer runt här i Pargas!

chill.



Nirvana och en ledig dag.

måndag 3 oktober 2011

måndagssyndrom.

Inte nog med det märkte jag att jag glömt mitt STUDIEKORT hemma i en väska då konduktören kom och jag skulle visa biljetten.. Skämdes så och frågade hur jag kunde gottgöra det där när jag satt panikslagen då jag inte hittade kortet.
Konduktören sa då att man skall betala hälften av vanliga biljetten men gav tillbaka min biljett till mig och sa att "det är lugnt"
Mitt hjärta hoppade några extra gånger av rädsla och av lättnad. Hade nämligen inte mera cash på mig än så att det räckte till tåget och till bussen.
Så även fast VR tåget var försenat med en halvtimme vilket gjorde att jag även missade bussen jag skulle ta fick jag stå ute i regnet under trädet i 30 min då jag väntade på bussen och blev sen till skolan så måste jag TACKA dem stort!

Kom en kvart försenat till skolan och hann sätta ner mig i ungefär 10min då skolans brandalarm slog igång.. Genomblöt som jag redan var tvingades alla skolelever evakueras från byggnaden ut i värsta regnskuren.

natten på Lojo sjukhus.

Åkte iväg klockan 02.00 till Lojo sjukhus eftersom min andningsstrup täpte till sig.
Var klara där ungefär klockan 03.00. Fick en massar allergipiller och kortisonliknande stuff.
Ja, min mardröm spelade upp sig i verkligheten - nu måste katterna bort.

söndag 2 oktober 2011

söndagar utan krabbis = mycket effektiva!

Hello!
Förutom att ha sett på Gone in Sixty Seconds på morgonen släpade jag mig även ut på min dagliga länk. Känns mycket bra nuförtiden då man börjat märka resultat! :) dvs, man blir inte lika ansträngd mer.
Fick även den stora äran att klippa/toppa Tillys hår då hon kom hit, och bra gick det!

Började seriöst få in i huvudet att jag har endast 5 dagar kvar i Axxell Pargas, eller 4 egentligen och idag kom paniken, shit! - mina läraren.
Snabbt började jag fixa ihop idéer till ett litet Tack kort till dem, jamenar.. dom har ändå lärt mig den kunskapen jag kan inom yrket jag länge drömt om.


Så efter att min hand bokstavligen domnat bort då jag skärde och pysslade ihop kortet med bl.a. kartong, kniv och tändaren blev jag även återförenad med min orange scarf som mystiskt varit försvunnen enda sen början av Juni..

FÖRRESTEN, gissa lyckan när man äntligen förstår något om kapital, franschiseavtal i sammanband med företagverksamhet? - Nu är jag beredd för morgondagens tent!

mannen!



Nicholas Cage som bad guy i gone in sixty seconds filmen, nämnde jag att den är bland dom bästa bilfilmerna som nånsin gjorts?

lördag 1 oktober 2011

livet som en kändis



Konstigt att Enrique likes how it feels eller va? :)