måndag 31 januari 2011

it's time for some...


Sitter och kikar på nya säsongen av american idol. Schysst att Steven Tyler och J.Lo är med som domare iår ! showen får en egen humor med Steven med! :D
Efter detta blir det förstås min vanliga måndagkväll med lite Desperate Housewives och grönt te ;)

söndag 30 januari 2011

tanklös.

"Muutes, Alo e på sjukhus nu, hon har haft en propp och e förlamad. Läkarn sa att de int ser så bra ut för henne, de kan komma en ny propp o dom e int och elvyyttää heller i o me att hon e så gammal o för att hon int sku själv knappast vela de heller eftersom hon int mer knappast blir någo bättre heller o kanske bara blir liggande utan att kunna använda kroppen o kanske int ens känner igen nån sen mer heller... varnar nu så att du också vet att hon kanske int finns kvar så länge mer..." - mamma

konstigt att jag säger dehär. Har nu varit på de senaste 3åren vart halvtår på en begravning. De verkar aldrig ta slut.. :(

ensam söndag.



Sååå skön låt helt enkelt. Sitta ensam hemma på en söndag och dricka te och lyssna på denhär i candlelight. me like<3

btw, spenderade gårdagen hos Jeppes. Satt nykter och så på medan de andra söp enda tills klockan blev halv 5 och jag bestämde mig för att gå hem igen.. :)

lördag 29 januari 2011

relax, take it eeeasy.

Japp sitter hemma på en lördag kväll, helt ensam. Försöker iallafall se det från den ljusa sidan.. jag skall KOPPLA AV, därför har jag tänt på ett antal "tuikkuljus" och kokat lite grönt te åt mig.. Skall även försöka göra lite på mitt arbete om flygvärdinnedietens salongsprogram OM jag orkar (;
Var idag också på länk i en hel timme. Helt skönt faktiskt, fast det började snöstorma halvt i slutet.. Talade även med min kära kusin idag på fb, får se om de blir så att gossarna kommer ti mitt här nåt veckoslut å slurppa alkohol...
jag tror det var allt för idag då.. Nu kämpa me att orka vara vaken.. :)

onsdag 26 januari 2011

o-ooh burlesque!



Bara se på den. Väntar bara så att jag får se den! :) nåndag...

tisdag 25 januari 2011

FYFÄN!

nä, tänkte inte dö av panik när strömmen fo nere i källaren o ja hamna krypa på golvet för att hitta ut?!
Såhär är det då, strömmen far kl 20 och tvättstugedörren går i lås samt ytterdörren. Detta hände då mig. Fick panik, sökte efter mobilen men kunde inte hitta den eftersom jag lämnat den inne i lägenheten.. Eftersom det hängde en massa lakan och det var becksvart där fann jag förstås det snabbaste sättet att ta mig ut.. Då hoppades jag mer än nåt annat att dörren inte låses inifrån det rum jag var i. Efter ett par minuter hittade jag ut efter att ha krockat med leksaksbil, cyklar å annat skit.
nice tisdag.

åskmoln.

Heladagen har varit ett enda bombnedslag(kan man kalla det så?). Försovde mig en timme idag från skolan. Visst vi hade visserligen bara en presentation/föreläsning på produkter som jag redan är bekant med.. men endå, att försova sig hör till mina "verkligen onödigt"-listan. Och såklart blev ju hela min dag förstörd pga det.
Oh well, snart är det endå praktik.. och min saldo är slut.. Kanske jag blir på bättre humör då. Kan även hända att ett par Ingåbor lagar sig hit till mitt om två veckor. :> excited!

Hade helt skoj på janssen föreläsningen dock, fick även en flaska fuktande serum hem ! :) Och ni som inte vet vad serum år så.. kortsakt är det en kraftigare fuktighetskräm.