fredag 30 september 2011

känslan när man sitter ute på Åbo tågstation i +20grader med solbrillor och en kaffemugg i handen medan man väntar på tåget en fredag... Lovely! :)

torsdag 29 september 2011

torsdags dax!

Har haft skoldag från 12-14. Sedan försökt öva på prov, vilket fullständigt har misslyckats. Dessutom gick vi ut på länk med Sara och ett varv via bankautomaten och skolan.
Får bara hoppas att man lyckas bra i modersmålsprovet imorgon då, eller kanske ta det på talang?




Åker hem imorgon igen då så denhär veckans sista kväll här får avslutas med Van Wilder filmen :)

Det här med att vara finsk!

15°C - Så vi börjar här; spanjorerna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar.
Finländarna solar.

10°C - Fransmännen försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.
... Finländarna planterar blommor i trädgården.
...
5°C - Italienska bilar vägrar att starta.
Finländarna cruisar i cab.

0°C - Destillerad vatten fryser.
Vattnet i Vanda ån blir lite tjockare.

-5°C - Folk i Kalifornien håller på att förfrysa.
Finländarna grillar den sista korven före vintern.

-10°C - Engelsmännen sätter på värmen i sina hus.
Finländarna tar på sig en långärmad tröja.

-20°C Australienarna flyr från Mallorca.
Finländarna slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°C - Folk i Grekland dör av kyla och försvinner från jordens yta.
Finländarna börjar torka tvätt inomhus.

-40°C - Paris krakelerar sönder i kylan.


-50°C - Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen.
Finska armén flyttar sin vinteröverlevnadskurs till senare i väntan på riktig vinterväder.

-60°C - Korvatunturi förfryser.
Finländarna hyr video och stannar inne.

-70°C Den falska jultomten flyttar söderut.
Finländarna blir frustrerade eftersom det inte går att lagra Kossu (Koskenkorva) utomhus. Finska armen drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183°C - Mikroberna i maten överlever inte.
De finska korna klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273°C - ALL atombaserad rörelse stannar.
Finländarna börjar säga till varandra Perkele, vad kallt det känns ute idag.

-300°C - Helvetet fryser till is.
Finländarna vinner Melodifestivalen.

nätta dagar!

Dit for man med Emma, Jimmy och Benny!

onsdag 28 september 2011

tisdag 27 september 2011

tips till mig själv.

Ät inte så mycket.. På en och samma gång.

Och så fortsätter vi kvällen med företagsverksamhets arbetet och med att läsa till modersmålsprovet, C YA!

måndag 26 september 2011

måndags"lycka"

Så ironiskt att måndagen hade en så usel start på veckan..
1. tåget försenar sig med 15minuter, nämen så konstigt VR!
2. märker att jag lämnat all smink hemma, snyggt!
3. min älskade tung-piercing går sönder mittallt?! diamanten lossnade så nu är där en stor ful grop istället?! man trodd ju att bald fellows hade kvalité på sina saker men vadå? skall jag limma den tibax eller...