lördag 14 mars 2015

Madam Tussaud


Dumma var vi som inte bokade biljett i förväg för ja, vi stod och köade i ca 45min-1h. Dumma var vi också då vi skulle ha fått biljetten så mycket billigare via nätet. Istället betalade vi 30£ ~60€ per person.


Nicole Kidman


Jag och Robert Downey Jr.


Jag och Audrey Hepburn 


Kungafamiljen


Jag och Madonna, hon behövde helt enkelt en ny bakgrunds dansös


Amy Winehouse


Selfie x 2 med Brittan och Hanna


Familjen Pitt hälsade att de gärna adopterade mig och Hanna.. 


George Clooney och jag


Vår misslyckade bild med One direction...

Reservera gärna god tid till detta. Lite besviken blev jag på att det var så mycket folk där! Så ps, fa inte på lördagar.

fredag 13 mars 2015

Day 2, London & Premium shopping

morgonmål på vårt bed & breakfast hotel.

Hello there angel. Maffiga Victoria's secret affären med 3 våningar och 60 försäljaren.


Victoria's secret, vilken servive alltså! Jag är så glad över att jag reser runt om och får se hur dålig kundservice vi har i Finland jämfört med andra länder t.ex. England.


Victoria's secret affären rånade min plånbok. 260€ blev den största notan från hela resan och det på vara underkläder. Jajamensan, livet är för tråkigt för att bära vanliga underkläder.

Selfie med Big Ben.



Shopping på Regent Street & Oxford Street.. London må vara ett dyrt land men jag måste medge att jag blev lite förälskad i atmosfären. High clas, premium shopping.
Inte ett land att besöka om man har väldigt låg budget. Landet är de dyraste jag nånsin besökt hittills och ja Finlands priser verkar billiga jämfört med England.

Coffee to go, omkring ca 60% av kaffe njutarna går runt med en sådan dagligen. HUR mysigt som helst.

Underground och min favorit station, Oxford Circus. < 3

torsdag 12 mars 2015

ready, take off, LONDON!


Oroliga var vi ju med tanke på att Norwegian hade sin strejk typ en vecka före vår resa men dock avslutades den 3 dagar före vår resa så vi kunde lugnt avgå från Helsingfors morgonen 12.3



Green Park 


Buckingham Palace


Buckingham Palace

Buckinham Palace


Buckingham Palace




Styr nosen mot Big Ben och får gå genom St James parken och ser även London Eye.



Utanför parlamentet och snokar på David Cameron som återvände till jobbet. På andra sidan ser vi även lite på London Eye



Trötta, nöjda men belåtna efter en succée shopping och kilometer långa promenader genom Londons alla stora gator. Klarat oss med att läsa alla metro kartor och inte tappat bort oss. 

onsdag 4 mars 2015

selfiestick.



Kom hem med en selfiesticka från Clas Ohlson, Nu är vi taggade inför nästa resa! 

lördag 28 februari 2015

uppdaterar mig till modern tid.



Efter att stått över 30min och argumenterat med mannen i affären och gått igenom varje telefon kom vi tillsist fram till att Samsung s4 blev bästa alternativet till mig. Så vad hände?
Jo, jag kom hem med en ny telefon, 4G och helt klart ett nytt SIM kort eftersom gamla inte tydligen ryms i dagens teknik.

Jag känner mig som en ny människa. Vem kunde tro att 4G hade en sån påverkan på nätverket? Hallelujah.

torsdag 26 februari 2015

beautiful music.


Har missat att Floor Jansen faktiskt är nya sångerskan i Nightwish bandet. Och idag hörde jag första singeln från nya albumet som lanseras i Mars. Lika vacker låt som alltid och  musikvideon också. Gillar starkt hur de har spelat in från gamla "övergivna ställen" runtom i Finland. Bl.a. lokbanan i Salo. Ser framemot nya skivan! 



Leave the sleep and let the springtime talk
In tongues from the time before man
Listen to a daffodil tell her tale
Let the guest in, walk out, be the first to greet the morn

The meadows of heaven await harvest
The cliffs unjumped, cold waters untouched
The elsewhere creatures yet unseen
Finally your number came up, free fall awaits the brave

Come
Taste the wine
Race the blind
They will guide you from the light
Writing noughts till the end of time
Come
Surf the clouds
Race the dark
It feeds from the runs undone
Meet me where the cliff greets the sea

onsdag 25 februari 2015

omväxling.

Så denna vecka har jag jobbat inom den omtalade Victoria Secret affären. Redovisat uppe till kl 1.30 en natt och stått som kandidat för personaltidningen.
Ingen förhandsvarning så jag såg ju ut som jag gjorde. Vilken tur är att affären ser väldigt lockande ut i bakgrunden iallafall!

En annan kul sak som skedde under denna vecka var att jag fick delta i en Exponeringsskolning som en kvinna som jobbat med bl.a. Harley Davidson, Pressbyrån, Apoteket och Lindex drog.. Skolningen väckte ögon åt en och t.o.m ett intresse.. Funderar på om jag skulle ta läroavtal i Raisio och studera till somistaja. (finns det ett korrekt svenskt ord för det?) typ exponering/försäljning/varuhusskyltfönsterdekorerare? Jag tror det skulle gå bra in med mitt nuvarande jobb.