torsdag 23 maj 2013

Beach body 2014?



TADAAA! Har idag skrivit kontrakt med Elixia 24 månader. Så alltså kommer jag att försöka med beach body 2014 istället :D haha!
Blev riktigt förtjust i stället! Har aldrig tidigare besökt ett Elixia gym men eftersom unionen jag är med i hade så bra erbjudanden med företaget så körde jag på detta. Upplevelsen var underbar, härlig personal och imorgon skall jag ta mitt första träningspass där!
Varje morgon mellan 7-9 serverar de morgonmål till medlemmarna och jag betalar 59€/månad för att få besöka lektioner och gymmet etc. Och det bästa är att jag kan "frysa" kortet då jag åker på jobb så att jag inte betalar onödigt för de veckorna jag inte är i Finland. Go elixia go!

söndag 19 maj 2013

Dear betty it's time for happier days!

Jag är så lycklig. Efter en träningstorka sedan februari 2013 har jag äntligen idag kunnat gå till gymmet!
Efter en grym flunssa? Allergi? Har jag äntligen fått springa!
Känslan är otrolig, och jag blev överraskad på hur mycket jag orkade fast jag på sista tiden knappt orkat gå upp för trappor.
Sakta men säkert kan jag möjligtvist få min kropp i bättre skick. :) detta firar vi med en "typical after gym picture"

onsdag 15 maj 2013

hello early 20.

Så där var det. Bloggandet har inte riktigt blivit av pga trötthet. Men som sakt jag kan berätta att humöret är bättre och snart kan jag även sluta knappra i mig medicinerna som gör mig trött! :)

Lilla jag fyllde 20 år här i veckan! (tusen tack för alla grattisar via blogger !) och den dagen spenderade jag med att arbeta ombord på sjön.. Dystert? Nee inte så dystert endå. Fick måndagkvällen ledig och jag och min arbetskollega Laura (som även fyller år en dag efter mig) gick och firade oss med god mat på Oscar ala carté:n och efteråt fick vi även se Miss Suomi kandidaterna eftersom de var miss finland vals på båten.

Nappade även upp finska rap artisten Elastinen ombord och fick även ta kort!

ps. LATEST NEWS. jag är nuförtiden Åbobo! Skall försöka lägga in bilder senare då jag har allting i skick också kanske ;)



bilder från födelsedagen. Min present till mig själv, nya ted baker high heels! dyraste skorna jag nånsin köpt men totally worth it! 


Laura, Elastinen och jag.

tisdag 30 april 2013

Klara vappen

Hej, denna dag är inte vilken dag som helst. Utan vappen. Och jag kan ärligt redan säga att denna dag totalt sket sig redan sen kl 8.00....
Nu e jag då här på tågstation, tvungen att vänts ännu 30min på tåget och efter det ännu sitta i tåget 1,5h.
Och nej, inget vappenfirandes för mig. Jag drar iväg på jobb istället med noll motivation.
Inte för att det egentligen stör mig. Finnarna har bara gjort vappen till en så stor grej så att det skall vara fullständigt normalt att bete dig helt galet och vingla i några promillen.

måndag 29 april 2013

dislike.


down. sad. angry. hate. dislike. crying. hurts. 

När man mår dåligt så förstörs allting. 

Proud aunt



NOW I know why my great niece love me so much! 

lördag 27 april 2013

S*tan

Förutom att ha väntat 2 månader på att Nelly.com skall returnera pengar till mitt konto (vilket de inte ännu heller har gjort) och jag skrivit till deras kundbetjäningstjänst om detta nu för tredje gången och de påstod att de betalad ut 1.4. Vilket hur som helst inte syns i mitt konto..

Idag fick jag även veta att dom lyckas söndra min tv under tiden jag varit på jobb. En tv som jag ENGÅNG tittat med. Jag är förbannad, finns inget kvitto. Så får köpa en ny för 300€ .

Och för en annan del så verkar alla mina planer förstöras en efter en. Ännu mer förbannad och jag vill bort härifrån Ingå pga katterna för jag orkar inte mera äta stark medicin som påverkar mitt humör och jag är trött helatiden.

Mina planer om att sticka från Finland lär nu skjutas upp.