lördag 2 mars 2013

A beauticians dream.

Dag drömmer mig bort till varmare tropiskare länder och är fortfarande så överraskad chockad över vad som hänt. Dehär är precis taget ur en film. Jag är väldigt lyckliglottad av att ha träffat en så erfaren kvinna som jobbat inom kosmetolog branschen i 22 år. En person som jag verkligen ser upp till. En person som antydde att hon hade precis samma mål & drömmar då hon var i min ålder. En person som har gett mig nya perspektiv och nya motiv !

Berättade om att jag ansökte som Au Pair till Amerika, Californien och hade alla papper klara för avgång men då fick jag även platsen till Grace. Jag valde då fastanställningen på Grace fast jag verkligen vill se och uppleva världen speciellt amerika står högst på listan.
Kvinnan berättade att hon bor i Californien och sade att jag verkligen skulle köra på detta då jag är så ung! Hon berättade att hon jobbat på Caribbean Cruises och att det var en upplevelse som hon aldrig kan beskriva. Hon fick se världen och träffade en massa människor, även sin man som hon då gifte sig med senare.
Hon berättade att hon träffade en finsk dam ombord på fartyget som erbjöd henne att bo hos dem i Florida och hon stannade där 2 månader för att upptäcka amerika. Hon sa att hon aldrig skulle kunna tacka damen tillräkligt. Damen hade sakt åt henne att göra precis samma sak då hon nångång träffar en ung kvinna som har stora drömmar och har intresse för Amerika.
så vad hände?:
1. Fick en inbjudan att bo hos dem om jag nångång vill besöka amerika.
2. Hon pressade mig för att verkligen gå för dehär med Caribbean Cruises eftersom hon tycker att jag har potential. Att hon gärna skriver referens och kan rekommendera mig till personerna som jobbar där.


Nu är jag helt chockad. Jag drömmer mig bort. Jag skulle kunna uppleva världen OCH samtidigt utvekla min karriär till nästa nivå.
Tro det eller ej, jag gillar mitt nuvarande jobb, men kanske kan det vara så? att jag skulle behöva mera utmaning? jag har alltid varit intresserad av att lära mig bättre engelska också.
Kanske tar mitt nuvarande jobb bort mina chanser att utvecklas då jag måste koncentrera mig så mycket på att agera som receptionist etc?

2 kommentarer:

Matilda sa...

Om du verkligen vill så skall du göra det! Du är ung bara en gång :)

Betty sa...

De är klart, nu skulle jag ha chansen.
Men skall först åka iväg på min semester som jag tar ut nångång till amerika och sedan bestämma mig :)