onsdag 20 februari 2013

Tangle teezer

Förutom att ha åkt flere timmar tidigare mot Åbo för att kolla in lägenheten som var STOR och en härlig promenad längs ån så lyckades jag även skaffa mig en egen  "tangle teezer".
Denna små konstiga filurliga hårborste kan misstolkas på många sätt. Själv frågade jag första gången jag såg den av min arbetskollega "varför har du en hästborste med dig?" ?.. hursomhelst, denna borste har slagit ut alla andra kandinater och jag bestämde mig för att söka var jag kunde hitta dem här i Finland. Så för er som även önskar er en skonsam, mjuk och skön hårborste kan ni hitta tangle teezer från SOKOS affärerna för priset 16-20€.

tisdag 19 februari 2013

Short hair with fringe

Slutresultatet efter mitt frissa besök. Vola'

greetings with coffeee


Så idag nappade jag bilen utav min mor, körde henne till jobbet kl 7.30 kom hem tibax och snart skall jag iväg och klippa mitt hår!
Därför gyllar jag denna dag med lite kaffe och en bild på hur långt mitt hår plötsligt blivit?! Skall  dock endå bara toppa håret denna gång. Har sån lust att dra håret helt mörk brunt med nyans av violett eller vinrött.
Radikal förändring skulle behöva, har ju haft samma färg nu i 6 år. Och jag kom på att man kan inte göra så mycket med blond färger.

måndag 18 februari 2013

lördag 16 februari 2013

Reunion

Så igår kväll hade vi då vår reunion träff med Hanna, Jamiina och Kira. Kvällen börjades med broiler, ris och batong som middag och efteråt stod jag då för bålen som jag denna gång valde att köra med en fräsch äppel bål.
Vi begav oss iväg mot lojo centrum för att först titta in i nattklubben Prime för priset 7,50€. Partyfeelingen var inte riktigt med oss där då klubben var väldigt.. tom? Vi tog en drink där iallafall och sedan begav vi oss påväg till nattklubben Amarillo var det var betydligt mycket mera folk. Kvällen gick fort och  vi stod mesta delen på dansgolvet. Hanna vann t.o.m en danstävling fast hon inte medvetet var med och tävlade :D blir betydligt mycket mera lojo för henne då priset var "guldkort" som ger dig rabatt på drinkar och inträden. Eller nånting sånt.
Så idag har min dag spenderar med släkt & familj. Tvåa småa barn och bekanta från Kotka.
Kommer även att få sova på min bäddmaddrass ikväll då jag erbjöd mitt rum till våra gäster. Oh well, jag kommer att sova som en stock ! :)

fredag 15 februari 2013

happy valentines day!

Så idag var det då årliga alla hjärtans dag. Dagen som är enligt mig en mindre viktig dag. Hursomhelst, förra årets vändag var jag första gången på kryssningsfartyget M/S Mariella Viking Line och spenderade en av mina sista praktikstudieveckor där tillsammans med en hel del andra sjösatta människor.
Denna dag idag har dock varit lite bättre då nämligen söta kära Sara och starka Mats besökte mig. Dagen spenderade vi med att äta massa polly, chips och se på filmen Hypnotisören. Tyvärr måste jag säga att filmen verkligen var en besvikelse för mig. Är nämligen själv ett stort fan utav Lars Keplers böckerna och har läst Hypnotisören. Kändes som om det saknades en massa viktiga delar av boken.

Fick iallafall hem tre valentines gift idag på posten från Nelly.com, hoppade jämnfota av glädjen och är galet kär i mina nya klänningar! 




Stod länge och grumblade över denna klänning. Skall jag köpa eller inte? Mest kanske det berodde på priset och då jag är så kort var jag väldigt rädd av att beställa en klänning med "frontcut" eftersom det är stor risk att klänningen skulle vara för lång åt mig. Klänningen kostade mig 69,95€. Visserligen blev jag totalt chockad då jag prövade den och föll direkt. Den var perfekt. Nu kan jag inte bestämma mig ifall jag skall bära denna imorgon kväll då vi har vår REUNION träff med tjejerna, det blir nämligen kvällsutgång till Lojo. 


Denna klänning är visserligen lite si och så eftersom alla äger en sånhär, men vad gör man inte när den kostade mig endast 14,95€? 


Jag har sådan dille på Korallfärgade kläder. Denna klänning som går i lite rosa/röd färg var visserligen för stor. Beställde en M åt mig men glömde visserligen bort gummibanden där bak som töjer ut, så skall beställa en ny S iallafall för denna är bara ett måste ha till sommaren. Eller möjligtvist en Mexico kandidat. Klänningen kostar 47,95€.

ps. Beklagar att jag inte beskrev min arbetsvecka till er, men lyckan av nya kläderna fick mig att totalt glömma bort stressen!

onsdag 13 februari 2013

6 massager senare + 6 andra dagar

Äntligen hemma..

Detta arbetspass har gått så snabbt åt! Har inte haft tid att kolla fb, instagram och nu känner jag mig helt förvirrad med bloggandet. huoh!
Vi får hoppas att jag kanske smått kan dra och berätta vad allt som hänt imorgon. För nu måste jag verkligen gå och lägga mig.

Gonatt söta ni!