Visar inlägg med etikett coffee. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett coffee. Visa alla inlägg

onsdag 13 augusti 2014

Lilla sjöjungfrun och slott.


Ösregn i Nyhavn då vi skulle fortsätta mot lilla sjöjungfrun. Moti 0
 Och så kommer solen tillbaka. 

Drottningslottet. eller något liknande. Vi var inte 100% på vilket slott det var då det finns ungefär 15st i köpenhamn..

En staty av nordiska gudarna. Thor?


Underhållning i Nyhavn. 


Selfie med lilla sjöjungfrun.


Ösregn igen efter vår misslyckade selfie med sjösjungfrun..






Resan hade gått så bra att vi vid ett visst tillfälle fick Hanna att fälla ett glas över vårt köpta kex, mig, min telefon och min väska. Gubben brevid oss som satt med sin dator sprang panik efter servetter medan Hanna satt och skrattade på stolen och jag satt och tittade hur vattnet droppade ner på mig :D


Slott bild

lördag 26 april 2014

terass säsong inledd!

Fredagen bestod av lite allt möjligt faktiskt! Efter ett gympass köpte vi jordgubbar och mumsade dem på Café Brahe tillsammans med Sara medan alla andra kollade surt på. Kvällen begav vi oss ut på några kalla tillsammans med Seba. Och lite senare deltog även Ringo vid Aussie bar båten. Kan inte påpeka att det är riktigt så varmt ännu för jag satt nog och frös av halva tiden så där runt kl 21.30 begav vi oss till Casa de Betty på en ny drink jag lärt mig och spelade Pictionary. Ni vet inte hur många skratt man får av andras rit talanger!!!

första jordgubbarna från Åbo torget, check!

 Aussie bar

tisdag 1 oktober 2013

läkarbesök nr 12.

Så idag hade jag då två läkarbesök. Kan säga att dagen inte började riktigt som den skulle..
Promenerade ner till hälsovårdcentralen för min tid som skulle börja kl 9.00.  När jag väl stod i receptionen och skulle anmäla mig kunde inte receptionisten hitta någon information om mitt möte med hälsovårdaren.. Men dock nog den senare tiden till läkaren......

Hälsovårdaren hade inte bokat in det i sin kalender då alltså. Blev förstås lite frustrerad men receptionisten sade att hon lämnar ett ringbud på mitt namnt till hälsovårdaren så att hon sedan själv kan ringa och vi kan diskutera hur vi skall göra. -"Fine" tänkte jag gick därefrån och han gå ca 3 block då hon ringde mig. Hon ursäktade att hon gjort bort sig så och vi kom överrens om en tid lite senare 10.30. Tänkte att det knappast är någon vits för mig att gå hem imellan så jag bestämde mig för att sätta ner mig vid caféet ovanför Sokos affären istället.

När jag väl gick tillbaka och anmälde mig igen för engångsskull gick jag snällt upp och väntade på hälsovårdaren. Där inne satt jag ca 5 minuter, gav henne alla mina resultat och blåsmätaren. Gick igen till centrum och satt igen ner mig på ett annat café för att döda tiden tills jag skulle gå till läkaren igen. klockan blev snart 12.45 och jag befann mig inne i läkarens rum. Vi diskuterade och hon lyssnade även på lungorna. Där bestämdes det att jag skulle beställa en ny röntgen bild på lungorna och ta ett nytt spirometri-test (s.k blåskapacitetsprov). Så nu väntar jag på att jag nästa vecka skall slippa på röntgen och sedan igen till hälsovårdaren.
Never ending progress I guess...

fredag 27 september 2013

dag 5 utan kaffe.

Ni hörde det. Läkaren uppmuntrade mig att sluta med koffein och se om magen skulle må bättre men icke. Märker åtminstone ingen skillnad ännu.

Påtal om positivare saker så att vara utbildad kosmetolog har sina fördelar ibland också. Idag fick jag ett inbjudningskort till skönhetsmässan som ordnas 11-13.10 i Helsingsfors mässcentrum. Inbjudan innehåller ett gratis inträde på fredagen värde 20€.
Fredagen 11.10 är endast till för proffesionella yrkesinriktade personer och där bjuds på flere olika föreläsningar även body paint tävlingen och de flesta får sina inbjudningskort via posten. Detta kommer att bli min första gång då jag besöker denna dag. Alla andra år har jag besökt mässan på de dagar som alla är välkomna på. Ser framemot evenemanget!



tisdag 19 februari 2013

greetings with coffeee


Så idag nappade jag bilen utav min mor, körde henne till jobbet kl 7.30 kom hem tibax och snart skall jag iväg och klippa mitt hår!
Därför gyllar jag denna dag med lite kaffe och en bild på hur långt mitt hår plötsligt blivit?! Skall  dock endå bara toppa håret denna gång. Har sån lust att dra håret helt mörk brunt med nyans av violett eller vinrött.
Radikal förändring skulle behöva, har ju haft samma färg nu i 6 år. Och jag kom på att man kan inte göra så mycket med blond färger.

onsdag 10 oktober 2012

Coffee time at home with my friend sara.

We love coffee here in Finland. Especially on rainy days ! :)