lördag 5 februari 2011

for the love of the ooldies!

Och vid oldies, njaa.. gamla favoriter sen 90-talet då ;) Satt uppe halva kvällen igår och bara laddade ner gamla goa låtar. Såklart s.k "amislåtar" förr i tiderna. Ja eller iallafall minns jag att jag hörde dessa hemma... NI VET låtar med en massa bas i sig.
Visst skulle det vara kul med en fest med endast gamla goodingarlåtar som spelas? Kommer ihåg att jag diggade stort min "eurohits forever" CD som jag nångång fick år 2005?
och över huvudlag, hur är alla producenter så dåliga på att mixra på denhär "techno delen" i nuförtidens låtar? Ja menar.. Allt dehär STAMMANDE nuförtiden, som ett exempel rihanna-what's my name? oj snälla, ja kan inte ens mera kalla det för musik.. De enda hon sjunger är "oh nana what's my name?" och hon upprepar den meningen tre gånger i refrängen. Visst hon vinner tid på det, kanske hon nu har tid hemma att vara "the only girl"

Minns iallafall att jag gillade stort Pandora, Bomfunk Mc's, gamla E-type, Aqua, Daze och så lyssnade jag även på E-rotic fast jag antagligen inte visste vad de sjöng om då. Så för att hedra de gamla godingarna skall jag posta upp här en låt som jag fortfarande kommer att lyssna på.




lägg märke till de typiska 90tals dragen!

Inga kommentarer: