måndag 8 juli 2013

20års födelsedagsfirande, ruisrock och yrandes!


ruissalo, PMMPs keikka.




Det var Ruisrock tvåtusentretton! Efter att vi hela dagen stressat och desperat försökt hitta en bra födelsedags present åt 20åringen kom vi hem och fick börja koka ihop lite rom drinkar och dricka mitt finaste rosé vin. Eftersom killarna kom lite senare än planerat så fick vi vänta på att äta kakan senare. Champangen blev inte heller aldrig öppnad..



got to love my rum!
Som tur var fick vi då skjuts fram till Åbo "hamn" området. Därifrån fick man gå ända fram till området. Jag lovar er.. Längsta vägen jag någonsin har hamnat gå för att slippa till en festival! Kändes som vi spenderade about 2 h på hela kvällen till att bara gå? Iallafall dåligt tålamod som jag alltid har så fick jag underhålla de andra med att skutta och dansa omkring som en idiot.




Ville Valo & HIM. Sista bandet på lördagen.
Fiilisen blev på topp då jag upptäckte att vi närmade oss första stora scenen och kom igenom portarna! Kan inte helt ärligt säga att jag minns precis varenda en lilla detalj från kvällen? Men när vi kom dit minns jag iallafall att PMMP spelade. Och vi spenderade säkert about 35% utanför baja majorna, 45% i öltältet och sista procenterna var vi då vid scenen och jammade! Och den procenten var halva tiden av då vi stod och väntade i en timme på att Ville Valo skulle inta scenen med sitt band HIM. Jag var lyckligare än någonsin. Jag som bokstavligen dyrkade HIM då jag gick i högstadiet.
Stod iallafall och ylade som en varg och underhöll mig själv då vi väntade.. Och jag fick t.o.m sitta på axlarna då HIM spelade en av mina favvo låtar! Tusen tack! :)

baijamaija chill?
Mycket trubbel uppstod även fast vi i tid försökte ta oss bort från festival området. Bussarna som gick därifrån till centrum var smock fulla! Vi fick tillsist kila alla men Cride som är en gentleman blev snällt kvar och väntade.. Vilket gav mig en panik attack då jag överlämnade mina nycklar åt Cride.. Bussen körde mot centrum och plötsligt tyckte jag att jag kände igen en byggnad.. Japp, vi passerade tågstationen. Eftersom jag inte var säker på vart denna buss kommer att stanna sade jag att de är bäst att vi stiger av till nästa. Efter att Sara och June fått sina kebab / junkfood party mat och väntandet så anlände äntligen Cride helt oskadd och vi slapp äntligen in!

födelsedagskakan och fina ljusen.
Söndagen vaknade jag först av alla och steg upp för att väcka alla. Satt en stund på balkongen och njöt av ett perfekt väder. Medan födelsedagsbarnet tog sig en dusch fixade vi även hans surprise kaka ! Så morgonmålet blev en frödinge kladdkaka och lite hallonsaft. Tusen tack iallafall för ett oförglömligt veckoslut; Cride, June & Sara, vi borde definitivt ses oftare :)



Ruissalo området, taget ombord på Viking Grace 



Inga kommentarer: