onsdag 10 juli 2013

familjebekanta & en mitt liv som orange färgat hår.


Så tisdagen fick jag då besök av brorsdottern, brorsan och Cessi, sambon och blivande frun. Dagen spenderade vi med att dricka en massa kaffe, kolla runt i Åbo och åt även mumsig mat på Amarillo. Lyckades även köpa mig mig 5kg jordgubbar från torget som jag nu hamstrade i frysen. Nu lär jag väl överleva hösten!
Då de även åkte hem igår fick jag en spontan idé av att börja färga mitt hår. Blev en runda till Anttila butiken och lyckades komma hem med "how I met your mother" säsong 5, alla Ice Age filmerna och solkapslar. (får se om jag lyckas bli brun i sommar! ;) Tänkte också att jag skulle slänga en bild på min blåtrampade fot.. Stackars jag har ingen aning om vad som kan ha skett åt den.


Så idag Onsdag. Dagen då jag åker iväg på jobb.. Kan iallafall trösta mig med att jag endast kommer att vara 5 dagar denna gång! Sen börjar semestern för denhär tjejen! Hursomhelst. Efter att jag gjort en killer träning efter mitt långa vslut bestämde jag mig då för att försöka få bort den röda färgen i mitt hår. Resultat? ja efter färgborttagningen fick jag morot orange färgat hår. Mitt livs värsta 30min. Fick springa tillbaka till affären efter en guldbrun nyans. Och nu är jag lycklig! Nu är det en mycket varmare nyans så nu ser jag förhoppningsvist inte så blek ut.
Men jag har lärt mig jag skall aldrig färga håret rött igen..

Inga kommentarer: