söndag 18 augusti 2013

The fantastic music quiz.

Man lär sig mycket genom att veta vad en människa lyssnar på right?
Så jag tänkte då köra med 30 stycken frågor angående min musik smak så att ni får se vad det är igentligen som jag lyssnar på.

part 1: Favorite Song? Foo Fighters - Walk. Denna låt har alltid funnits med på varenda en mp3a elr lista jag någonsin gjort.(efter att den kom ut..) Älskar även musik-videon och låten har många minnen.



part 2: Your least favourite song? Rihanna feat Drake- What's my name. Hatar denna låter så mycket! 



Part 3: A Song That Makes You Happy? Queen - Don't Stop Me Now. Denna låt hör jag alltid på då jag vill ha motivation och känner mig just happy!




Part 4: A Song That Makes You Sad? Coldplay - Fix You. En jätte vacker låt, men som också alltid får mig att tänka på mindre roligare saker och minnen.


Part 5: A Song That Remind You Of Someone? Whitesnake - Love Ain't No Stranger. Minns då Emma hade denna låt på huvudet under hela Provinssi Rock Festivalen. Men hon kunde inte ett enda ord av låten och jag fick inte alls någon bild om vilket låt det var hon menade. Ungefär 10 min senare stod vi vid Air guitarr båset och så spelade även killarna denna låt. Emma blev allt för hysterisk! och sedan fick jag alltid höra " love ain't no stranger" 


Part 6: A Song That Reminds You Of Somewhere? I'Dees - Time. Detta var en låt som alltid kom på radion då vi åkte med bilen och hälsa på våra släktingar i Kotka då vi var alla ännu bara barn.. 



Part 7: A Song That Reminds You of A Certain Event? BackStreet Boys - I Want it that Way. Lågstadiets alla små discon som ordnades för eleverna i vår skola. Lyssnar fortfarande på den ibland.. 


Part 8: A Song You Know All The Words To? Veronica Maggio - Mitt Hjärta Blöder. Har helt enkelt lyssnat på den för mycket? Och detta är säkert bara en av många som jag kan! 



Part 9: A Song That Makes You Fall To Sleep? Hört denna låt några gånger varav två gånger jag somnat.. 



Part 10: A Song That Makes You Wanna Dance? Panetroz - Dansa Pausa. Bästa låten, synd bara att man inte hör den någonstans förutom i Västra Nyland. 



Där var 10 frågor med lite musik frågor. Vi får se när jag lägger upp en likadan igen! 

Inga kommentarer: