måndag 18 augusti 2014

greetings from Denmark!

vindax på vårt hotell Astoria med Hanna

Bokade flygbiljetter tillsammans med Hanna och hotell från Ebookers för ca: 400€ och åkte iväg för att spendera följande 4 dagar i Danmark. Landet har alltid lockat mig och i Juni då vi hade mellanlandning i Köpenhamn före jag och min kollega flög till Mallorca blev jag ännu mera tagen utav den danska andan.
köpenhamn är en Hipster stad. Människorna är väldigt modemedvetna och ALLA cyklar. Detta är värre än Holland. 

Här bjuder jag på en bild från vårt hotell Astoria som ligger ca, 100 m från järnvägstationen, perfekt läge för att röra sig både till fots och använda sig av lokaltåget! Kan varmt rekommendera hotellet, ta bara med ett par öronproppar :) ps. Varje dag från kl 17-18.00 bjuder hotellet på ett glas vin (rött elr vitt), detta gillar vi
stort! & detta hotell är kanske en av de budgetvänligaste du kan hitta i Köpenhamn.


hemmagjord hamburgermåltid på Phoenix

Senare på kvällen strosade vi iväg mot centrum för eventuell shopping. dock visade det sig att alla affären stänger kl 19 i köpenhamn redan så vi checkade in på en Restaurang som heter Phoenix istället. En av de bästa hamburger måltiderna jag ätit! Hela portionen var hemma gjord på restaurangen.

Inga kommentarer: