Visar inlägg med etikett girlsjustwannahavefun. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett girlsjustwannahavefun. Visa alla inlägg

söndag 8 juni 2014

BCM, worlds biggest nightclub.


Magaluf, till väster hittar vi bland annat Casanova nattklubben.

Lördagen spenderade största delen med lite shopping och senare på kvällen blev en tur till Magalufs nattliga äventyr! Denna kväll uppträdde även DJ Sammy (mest känd av låten "Heaven" i techno format) i en av världens största nattklubb BCM, även rankad som 8:onde bästa nattklubben.


Alex nattklubb var också en av de som vi tittade in i, fylld med britter!

Ingången till BCM, bestod av en gata fylld med andra barer!

Till BCM var inträdet 30 € denna lördag då DJ Sammy var på plats. Inträdet inkluderade då att man fick gratis dricka då hela kvällen (vodka och valfri blandning), en "pre-bar" dvs, en bar som man kunde sitta i och även fick beställa hur mycket man ville före BCM öppnade. Upplevelsen var otrolig och nostalgin kom krypandes då man stod mitt bland massan och dansade!

i början av kvällen i BCM, var som att kliva in i Helsingfors mässcentrum. Skojar inte då de tog ca 40min för oss att hitta toaletterna..

under kvällen uppträdde dansöser och flertal olika lasershower.

som ni ser är havet utav glada dansande människor oändligt lång!

Och det var otroligt högt tak plus en andra våning mer menad till VIP.


Runtom på golvet var det placerade runda bartisker (kanske ca 15 st) 

DJ Sammy

DJ Sammy och rökmaskinerna var uppe i taket, så stort var dansgolvet..

bargata

Före utgången, färdigt sminkade och förberedda för kvällen!
Efter BCM, påväg efter nattmat från Burger King. 





onsdag 1 januari 2014

the new year & smarrigt recept på en fräsch drink


mitt nyår spenderades med Laura& Lilla Jenny. Vid kl 00.00 slaget var det samling nere vid mässen (rummet där personalen äter alltså) och där stod alla våra förmän med kapten och önskade sina flitiga arbetaren ett gott nytt år. Barmästaren Sami hade även fixat ihop en alkoholfri hugo-drink och chips.

Efter skålningen flyttade vi oss upp och ut till soldäcket där vi praktiskt taget höll på att flyga bort medan vi stod och njöt av vår lilla glädje av våra tomtebloss som vi hade med oss. Stod i nästan 50min pga problem med att få blossen att tändas.. Efter många om och men kom vi tillbaka då till Spa:t där vi satt ner oss med två pizzan vi beställt från Franks restaurangen och jordgubbar med vit-och mörkchoklad runt sig. 
 Let's hope 2014 will be a good year <3 p="">


Recept på Hugo drinken (rekommenderar starkt till en sommardag!)

Du behöver:
- mynta
-massa is
-flädersaft
-  prosecco eller champange
- bubblande mineralvatten
- lime (massor)
- brunt socker (ifall man önskar sötare variant)

Till ett glas blir måtten följande (baserat på ett champange elr stort vinglas)
100 ml prosecco / champange
150 ml bubblande mineralvatten
1 - 2 tsk flädersaft
2 pressade lime
1 lime till dekoration, skivad.

 Lägg åtminstone 4 blad mynta i glaset. Tillägg flädersaften. Häll i limesaften, champangen och bubblande mineralvattnet. Rör väl om med en sked. Tillägg mera mynta, is och limeskivor. Därefter servera med ett sugrör. NJUT.
Tror själv att denna drink kommer att slå stort i sommar.