Visar inlägg med etikett parasailing. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett parasailing. Visa alla inlägg

måndag 30 mars 2015

Playa Del Ingles, the beach


Dethär är stranden. Stranden som är 12km lång, stranden som är fylld med turister som både solbadar, surfar och simmar. Små kiosker, skråpkorgar och toaletter hittar man även här så man kan spendera hela dagen här. Förutom detta finns det även Parasailing, bananaboat, vattenskooter och andra grejer som man kan hyra.




Små affärer, basarer är utplacerade på en stor gata just brevid stranden.




Där säljer det mycket fake produkter så se upp med vad ni köper!


På kvällsidan verkar även människor dra sig till stranden för att fiska??




En liten del av Saint Austin.



På kvällen ser man små byarna längre bort dvs Saint Austin upplyst. 


tisdag 29 april 2014

Mexico flashback / movie




beklagar också den dåliga kvalitén.. verkar vara den enda som blogger godkände.. :( så se den gärna i liten ruta!


Sådär ja! Nu har jag äntligen fått ihop klippt en liten video av saker jag inte publicerat tidigare angående min och Emmas resa till Mexico.
För er som inte läst de tidigare inläggen eller vill annars veta mer om vad man kan göra och se i Mexico kommer jag att lägga upp länkarna här under:

lördage& söndagen 22-23.3. Klar inför resan!

12 timmar senare är vi framme + vårt hotell rum!

Isla Mujeres ( & en av världens mest omtalade strand)

best way to start the day, SUNRISE!

Things to do before you die; swim with dolphins! CHECK

One of the worlds seven wonders: Chichén Itzá! and swimming in a cenote!

Ik Kil Cenote

Smådetaljer av resan.

Livsupplevelse, parasailing.

Last day och hemgång.

Nytt rekord i att hållas vaken.

Shopping i Cancun.




lördag 5 april 2014

Livsupplevelse, parasailing.

 
 
 
Jag vet att de erbjuder Parasailing activiteter överallt på världen men är ni någonstans nära Karibiska havet skall ni absolut köra på det!!! Jag som är höjdrädd övertalade t.o.m mig själv att slutligen göra det. Aktiviteten kostade typ 65 US DOLLAR ~49,10€ men var definitivt värt det! Jag hade även chans att få fotografier med min egen kamera och en kamera som var fastspänd på snöret framför mig filmade in hela åkturen. Nere på båten fanns även en fotograf som tog bilder då du lyftes upp och när du landade ner igen. Bilderna kostade dock ganska mycket, köpte hela CDn med filmen plus närmare 45 bilder för ca 35 US DOLLAR  ~26,45€. Nu efteråt känns det lite onödigt att ha tagit egna kameran med dit upp då jag ändå köpte bilderna..

 

Tänker inte ljuga så ni kan förstå den lilla hjärtattacken eller svimkänslan man fick när man kom upp i luften då man har höjdskräck. Grabbarna på båten försökte få mig övertalad att släppa taget om selet och sträcka ut armarna och vi fick en ordentlig bild på det hela.. När jag väl satt och höll tag om selet i ca 2,5 minut kändes det äntligen lite tryggare och jag vågade äntligen plocka fram min kamera för att ta några bilder. Skojar inte med er då jag säger att detta var den vackraste vyn från hela resan! Det turkosa havet och man såg även hur sköldpaddorna simmade genom vattnet.




 



 
Om jag vågade göra det som får höjdskräck i en högsäng vågar ni också! Skall försöka klippa ihop en kort filmsnutt av åkturen i nått skede också så får ni ta en del av den fria känslan uppe i luften! :)