torsdag 5 januari 2012

Behandla andra människor såsom du själv vill bli behandlad.

Hej bloggen! Idag är min huvudrubrik en riktig "kliché". Ni vet, visdomsorden man läser överallt och som visst finns med i bibeln också (inte för att jag är så hemskt religiös av mig men..)

Jag har de personer jag kommer bra överrens med och sedan de som jag kommer mindre bra överrens med. Mycket beror på personens attityd.
Hursomhelst, jag är väldigt tacksam över att jag kommer så bra överrens med min handledare på min praktikplats. Idag då jag frågade henne om jag skulle få sluta en kvart tidigare ikväll när jag skulle hem och sitta hundvakt sa hon åt mig att jag redan kunde gå en timme tidigare eftersom jag jobbat övertid vissa dagar. Ibland känns det så bra att hon märker allting jag gör fast hon inte behöver gå runt och notera allting. Hon blev även så överraskad då jag automatiskt plockade undan hennes plats efter en vård.
Ibland ler jag åt småsaker! :)

ps. sitter förtillfället hundvakt åt sötnosen ROCKY! snyft, i övermorgon åker han tillbaka till Sweden...

Inga kommentarer: