måndag 1 april 2013

30 frågor med Betty

Så jag ligger här nu femte dagen i rad med min flunssa. Även då fast jag sover upptil 18h per dag pga medecinerna så blir jag rätt så rastlös. Därför skall jag bjuda på en 30 frågor med Betty.
1. Salt eller sött? -salt
2. Vinter eller sommar? - sommar närsomhelst!
3. Favorit klädesplagg? - är fortfarande lite småkär i min klänning som jag köpte från Nelly.com för en summa på 70€. Helt klart en dyrare och förstås har jag inte en enda gång hunnit använda den..
4. Nämn fem små saker som gör dig glad? - musik, solen, havet,
5. Det bästa som skulle kunna hända? - jobba på royalcaribbean och bara njuta av livet med fullsol och segla på världens vackraste hav medan jag skulle få jobba med det jag gillar.
6. En sak du skulle vilja ändra på i ditt liv? - jag skulle vilja resa mera..
7. Favorit låt på sommaren? Helt klart Gyllene tider - juni, juli, augusti
8. Vad gör du när du vaknar? - lyssnar på musik och dricker kaffe medan jag gör mig i ordning.
9. Vad tänker du på då du hör ordet Sommar? - skratt, festivaler, flipflops, pastellfärger, tunikor och terass.
10. Beskriv det nya året hittills? - flunssa! Nej men livsupplevelse.
11. Vad gör du just nu? - sitter på soffan kollar på Sex And The City säsong 2 medan jag dricker finrexin och dehär förstås..
12. Favorit färg? - vit eller korall
13. Berätta om ditt jobb? - jobbar dom spa terapeut ombord på M/S Viking Grace. Jobbar 7 dagar ombord och sedan har jag 7 dagar ledigt. Jobbet är både utmanande och kommer med långa arbetsdagar men jag skulle aldrig mera kunna börja jobba på land normalt.
14. Favorit produkt just nu? - jag är beroende av Comfortzone Hydramemory Extra Cream 24h. Det är en fräsch och väldigt fuktgivande ansiktskräm.
15. Senaste låten du lyssnade på? Roxette -spending my time
16. Dina planer för idag? - absolut ingenting. Jag kör med att bli 100% frisk före jag sätter foten utanför huset.
17. Favorit mat? - lasange
18. Bästa känslan man kan ha? - lycka, gladhet
19. Nämn tre saker som gör ont? - slå tån i bordet, sendrag och kärlek.
20. Favorit stad? - just nu är det Stockholm.
21. Mest besöka webbsidorna? -facebook, iltasanomat, aftonbladet och hotmail.
22. Favorit tv serie? - Desperate Housewives, House, How I Met Your Mother
23. Bästa krabbis botemedlet? - krabbispillren, sova, dusch och mat.
24. Senaste köpet? - min första ted baker väska.
25. Dina semesterplaner? - de blir först i september semester och jag hoppas jag åker till amerika. Men i maj tänker vi försöka åka iväg till Sunny Beach med Emma.
26. Hund eller katt? - hund
27. Sjö eller hav? - hav
28. Nämn en irriterande sida hos dig? - ibland kan jag bli för ordningssam eller noggrann. Detta kan få folk att tro att jag är en perfektionist och ibland händer de att de blir riktigt sura bara för att jag måste påpeka att de kunde ha gjort det på ett snyggare sätt. Och jag är för krävande ibland även för mig själv.
29. Beskriv en bra arbetsdag? - en dag utan stress, härliga kunder, full sol och bra arbetsanda.
30. Vad betyder ordet påsk för dig? - choklad, familj, helg, stängt, vila.
Tack för att ni tog er stunden och läste igenom detta mindre viktigare inlägg.

Inga kommentarer: