söndag 11 maj 2014

årets och sista eurovisionen jag kollade på..

Måste verkligen medge att Eurovisionens mening med hela tävlingen har försvunnit.. Tävlingen som kallades förut eurovision borde kallas för freakshow i dagens läge. Och för er som inte såg tävlingen igår så vann då Österrike med låten Rise like a phoenix . Fanns väldigt få låtar som verkligen var riktigt schyssta. Skall lägga upp mina favoriter här!;




Sanna Nielsen - Undo.
Denna låt kommer jag ännu ihåg när jag hörde första gången.. Och ännu gillar jag den så starkt. Hennes uppträdande i finalen var dock något svagare än normalt men Sverige blev 3dje i tävlingen, hurra!



The Common Linnets - Calm after the
Detta var den simplaste låten från hela tävlingen. Och ändå en av de finaste, kommer att måsta ladda ner denna låt till min mp3. Nederländerna kom på en fin 2:a plats och den förtjänade de!




Basim - Cliché love song.
Denna låt gjorde mig glad och kan väl säga att detta är Danmarks egna Bruno Mars så att jag kunde inte låta bli att inte le?




Aram - Not Alone
Armeniens bidrag. Inte så mycket ord men ett starkt uppträdande med häftig lasershow.





Softengine - Something Better.
Och sist. Inte bara för att jag bor i Finland och därför måste heja på eget land utan för att jag anser att dessa killar var en av de mest talangfullaste! Lyfter på hatten och tycker att killarna borde ha placerat sig närmare top 5 men kanske europa inte var beredda på ett litet annorlundare bidrag.
Nåväl, en 11 plats är inte heller så tokigt i en så stor tävling! 

1 kommentar:

Berg sa...

Jag tycker egentligen om sången, även om den är som en James Bond sång. Jag vet att "han" har en liten gendefuck på gång, men jag såg inte Conchitas ansikte förrän jag hört sången, och tycker att "han" har härlig röst. Kanske inte den bästa iår, men hey, inte var Lordi heller den bästa året de vann, och då vann de också bara för att de var annorlunda.