måndag 21 juli 2014

Åland in summertime

Som ni säkert hade räknat ut så har jag haft problem med datorn.. därav ursäktar jag dröjandet av blogginlägg...

SOM SAKT. Jag var en sväng till Åland för att träffa på Sara. Ironiskt nog visade sig att en bekant från Pargas med gäng också råkade vara samtidigt igen engång i Mariehamn som mig.
njuter av dry riesling på Saras bakgård. 



Förutom att vi njöt av perfekt väder dagen då Sara var ledig från jobbet fick jag då uppleva en toast skagen på hennes arbetsplats. Senare blev det en sväng utanför rock off området där vi träffade Pargasborna och senare stod vi kanske 40min i kön in till Arkens nattklubb.

Innanför Arkens dörrar fick jag stå och höra hur en man som jobbade på Ålands banken försökte övertala mig att byta bank (jepp, this is what happens in mhamn.) tills jag äntligen blev räddad utav Cappe som tyckte att vi skulle dra mot dans golvet.

Följande dag, lagom trötta eller fulla begav vi oss mot Diablo för att äta bästa pizzan jag nånsin smakat på och där väntade då Pargasborna på oss. Små trötta som vi var, och eftersom jag och Sara inte hade setts på länge hade vår löjliga humor tagit över och Sara kunde helt enkelt inte kontrollera sig så vi brast i skratt mesta delen av tiden tills en söt liten gubbe kom och frågade efter sin keps. Glatt övergav jag honom kepsen som jag hittade på en av stolarna och förgyllde hans dag.  :)

Jobbet kallade på Sara och jag begav mig ensam mot centrum för att spela mini- golf  på äventyrsbanan med Cappe, Jockum och Kim. Kan lätt säga att golfklubben lär väl kalla på en då man blir 45+ då jag placerade mig som tvåa med endast 2 poäng från första! Själv har jag inte spelat minigolf sen jag var 12 år, men antar att mina goda spelögon kommer från att jag spelar en massa biljard för några år sedan..





minigolf på äventyrsbanan med Cappe, Jockum och Kim!

Efter mini-golfen åt vi gott och senare stod vi vid vägkanten och beskådade våra drömbilar som körde, nej ursäkta, GLED förbi oss. Jag fick en känsla av att vara nånstans i ett varmare land typ, Florida och några årtionden bakåt. (ni som sett på riktiga beverly hills 90210 kan föreställa er Dylan i en svart mustang, typ)

3 män och en kvinna som står och drömmer vid vägkanten.

Inga kommentarer: