måndag 22 december 2014

Christmas shopping in Tallinn, Estonia

Den 22.12 begav jag mig iväg till bussen kl 4.00 medan alla andra drog sig hemåt från barerna..
Var framme ca kl 7 i Helsingfors där vi sedan i god tid hann fram till hamnen fär Finlandia båten stod och väntade på oss. Båtresan räckte ca 4 timmar och när vi väl var framme kom vi till ett snöbelagt landskap.

Är överraskad att jag faktiskt kom tomhänt hem. Förrutom då en back men Somersby från båten..

tårget i tallinn

tårget i tallinn där de sålde en massa handgjorda saker.

min och hannas känsla då snöstormen drog över och vi hade problem med att hitta Berscha affären.

Avjöt lite röttvin och en stor maffig biff före avgången hemåt vid en mysig restaurang ( inte den bästa dock..)

Känslan av att sitta och vänta en timme i Helsingfors tågstation på tåget kl 22. Håret fått en omgång utav snöstormen och sminken halvt runnit bort. Räddade timmen med ett glas glögg.

väl i tåget mot åbo satt jag ensam och sjöng för mig själv enda fram till Kuppis där Sara joinade mig för att sova över hos mitt. 

Inga kommentarer: