tisdag 9 december 2014

Figurskating is a fight between You, the ice and gravity.


Figureskating is a fight between you, the ice and gravity.< 3


Idag var jag första gången iår på isen. Varje gång drar det ju fram minnen från då när jag höll på med detta två gånger i veckan och föreställningar vi ordnade varje jul & vår. Förra året var jag allt som allt engång på isen... Ändå saknar jag detta så mycket!

 Tänkte att jag skulle ta mig i kragen och försöka våga ut på isen igen. Såklart kände jag mig idag rätt så osäker eftersom jag knappt rört is på över 6 år sen jag slutade med hobbyn. Mina benmuskler är inte det samma och vi ska inte börja tala om yrseln som kom efter mina halvgjorda piruetter.
Men vem vet? med lite träning och mera skrinnande så kommer väl modet tillbaka och plötsligt står jag där och hoppar som en idiot av glädje?



För att inte tala om kalorierna man bränner när man gör något med passion! Kände definitivt att detta var ett bättre alternativ än gymmet idag. Vi hurrar för legday! ps. min pulsklocka har räknat gå resan till & från is rinken också.



Till råga på allt, Bjuder jag på en gammal bild från en gammal utställning år... kan inte ens säga årtalet? 2005?


Inga kommentarer: