fredag 3 april 2015

bästa på hela resan, surfing.


Så jag hade kollat runt på Tripadvisor på vad man kan göra på denna ö då i Gran Canaria. Hittade plötsligt nånting om surfing. De som känner mig vet att jag är en människa som hatar att få vatten i näsan, hatar att ha huvudet under vattenytan osv. Jag var själv väldigt överraskad att jag klarade av det.
Lite tvekade jag och kontaktade företaget som lockade mina ögon, "Surf Canaries" och frågade vad detta går ut på och hur utmanande vågor man skulle utsättas för ja, jag hatar som sakt att få vatten över huvudet. 


Det slutade med att jag hade så roligt och gillade sporten så körde 2 dagars skolning. Denna skolning kostade då mig 95€ men där ingick material för kursen, matpaus, vatten, till och hemkörning från hotellet man bodde på och de fotograferade även skoldagarna. 




En annan sak som jag tvekade mycket om var också det att jag fryser 24/7. Var orolig hur jag skulle stå ut med kylan i havet men vet ni, våtdräkterna värmer super bra. Är helt insatt på att kanske skaffa en sådan istället och börja bada med den istället!



Första dagen träffade jag 3 stycken väldigt trevliga britter som var dessutom i min ålder. Vilket antagligen gjorde kursen ännu roligare. Den första dagen hade vi mycket större vågor och spänningen steg då man skulle ut i vågorna efter att övat på att dra " mini step" dvs hållningen inför åkturen. Vid slutet av dagen kan jag berätta att jag var så slut i hela kroppen att vågorna bara slängde runt mig tillsist och jag spenderade en massa tid med att bara försöka slippa ut mot vågorna som slog mig emot land. 




Dag två fick jag börja min dag med longboarding. Jag har / är typ livrädd för skateboarding så ni kan ju förstå min första reaktion då min lärare dog fram den och bad mig hoppa på.. Efter att vi båda kom fram till att jag kände mig mera säker me att ha någon brevid mig helatiden gick det dock!

Utmanande och man kände verkligen av i hela kroppen. Men detta är absolut "NR1 thing to do i Gran Canaria" Så är ni påväg , tveka inte! Gå absolut och anmäl er till surfskolning. Detta var det bästa med hela resan ungefär. 


Skall även avsluta inlägget med att lägga en bild som min lärare skickade till mig för några dagar. Dendär hundradelssekunden innan jag ramlade/flög bort från brädan. 

Inga kommentarer: