Visar inlägg med etikett copenhagen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett copenhagen. Visa alla inlägg

torsdag 21 augusti 2014

Visit Carlsberg & Tivoli



Tog tåget mot Carlsberg och här började vår ultimata keitto äventyr!Inträdet inkluderade man fick gå runt och kolla på deras bryggeri och två öl.


Här är Carlsbergs samling på ölflaskor från Finland och Sverige.


Godaste ölen jag nånsin smakat på är Jacobsen dark lager med recept från år 1854.



Gamla affischer.



Räkplatta med ett glas Carlsberg på deras ute servering- MUMS



Köpte även hem några öl flaskor....


Tivolit på Köpenhamn är en av de äldsta man kan hitta i världen och erbjuder teater föreställningar osv dagligen. Vi köpte även då armband så att vi fick åka deras maskiner/Karuseller.
redo att åka  berg-och-dalbana.




Platsen var nog magisk då kvällen tittade in. 






måndag 18 augusti 2014

greetings from Denmark!

vindax på vårt hotell Astoria med Hanna

Bokade flygbiljetter tillsammans med Hanna och hotell från Ebookers för ca: 400€ och åkte iväg för att spendera följande 4 dagar i Danmark. Landet har alltid lockat mig och i Juni då vi hade mellanlandning i Köpenhamn före jag och min kollega flög till Mallorca blev jag ännu mera tagen utav den danska andan.
köpenhamn är en Hipster stad. Människorna är väldigt modemedvetna och ALLA cyklar. Detta är värre än Holland. 

Här bjuder jag på en bild från vårt hotell Astoria som ligger ca, 100 m från järnvägstationen, perfekt läge för att röra sig både till fots och använda sig av lokaltåget! Kan varmt rekommendera hotellet, ta bara med ett par öronproppar :) ps. Varje dag från kl 17-18.00 bjuder hotellet på ett glas vin (rött elr vitt), detta gillar vi
stort! & detta hotell är kanske en av de budgetvänligaste du kan hitta i Köpenhamn.


hemmagjord hamburgermåltid på Phoenix

Senare på kvällen strosade vi iväg mot centrum för eventuell shopping. dock visade det sig att alla affären stänger kl 19 i köpenhamn redan så vi checkade in på en Restaurang som heter Phoenix istället. En av de bästa hamburger måltiderna jag ätit! Hela portionen var hemma gjord på restaurangen.

onsdag 13 augusti 2014

Lilla sjöjungfrun och slott.


Ösregn i Nyhavn då vi skulle fortsätta mot lilla sjöjungfrun. Moti 0
 Och så kommer solen tillbaka. 

Drottningslottet. eller något liknande. Vi var inte 100% på vilket slott det var då det finns ungefär 15st i köpenhamn..

En staty av nordiska gudarna. Thor?


Underhållning i Nyhavn. 


Selfie med lilla sjöjungfrun.


Ösregn igen efter vår misslyckade selfie med sjösjungfrun..






Resan hade gått så bra att vi vid ett visst tillfälle fick Hanna att fälla ett glas över vårt köpta kex, mig, min telefon och min väska. Gubben brevid oss som satt med sin dator sprang panik efter servetter medan Hanna satt och skrattade på stolen och jag satt och tittade hur vattnet droppade ner på mig :D


Slott bild