Visar inlägg med etikett hotel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hotel. Visa alla inlägg

onsdag 1 april 2015

Hotel Las Faluas


Mitt hotell. eller rättare sakt bostads hotel hade 4 olika byggnader med lägenheter. Fanns även pool, biljardbord, tennisplan och en massa solstolar som man inte behövde betala för!

Runtom hade de aloe vera plantor och andra fina växter.



Min balkong var placerad på yttre sidan mot vägen.


Dock fick jag njuta av kvälls solen och solnedgången i lugn och ro!

Sovrummet


Balkongen med bord och stolar.


vardagsrummet. Obs, för att se på tv måste man verkligen betala nån viss summa..


farstun? hursomhelst, ber om ursäkt för att det är så stökigt. (jag är inte i själva verket stökig av mig)


Köket var utrystad med spis, kylskåp med frysbox, tekanna, brödrost och bartender bord.


tamburen


Toaletten och ni ser dendä lilla där? den är till för att tvätta fötterna.. Tog en stund innan jag uppfattade dens uppgift.


Helt hygglig dusch, can't complain!

Så för 7 nätter på detta hotell betala jag 340€. Vilket var riktigt bra pris jämfört med de andra jag hittade som hade mycket mindre utbut..rekommenderar stället varmt! Om man endast bara vill ha ett lätt boende men endå pool och strand nära sig är detta stället! så centralt det bara går,

onsdag 15 oktober 2014

completed my new year resolution!

 Två dagar extra på jobb, två dagar hemma och iväg på kurs 3 dagar i Helsingfors och sedan på jobb.. Så ser min vecka ut. 

Ni som inte minns det, men jag gjorde upp ett nyårslöfte så annorlundare än alla andras. Jag SKALL lära mig ryska.
Ungefär 10 månader senare är jag anmäld till en intensiv "Ryska inom kundbetjäning" - kurs. Kursen jag anmälde mig till trodde jag att jag endast skulle få lära mig att prata ryska fraser i dagliga livet men nej, På denna intensiva kurs fick jag lära mig ryska alfabetet, räkna upp till 1000 och smått inom grammatiken på endast 3 hela dagar! Kursen hölls i Helsingfors där jag var bosatt i Sofia's kulturcentrum i Vuosaari's naturskyddade område långt ifrån centrum.

naturskyddat område mitt i Huvudstaden: Vuosaari

hotellet hade inte mycket men som tur hade de iallafall en bastu och en simbassäng inomhus där jag fick utföra min dagliga träning. 

Kan inte räkna hur många gånger jag på en dag fick en känsla av att det här blir inte till något då alla andra verkade redan kunna ryska medan jag satt där och inte klarade av att tyda bokstäverna första dagen. Vår lärare var en rysk kvinna som talade något finska med blanding av rysk accent. Ja, det var ju inte heller lättare med att hela kursen drogs på finska också. 

 Min ryska lärare sa dock ett bra ordspråk " språk är som ett hav, ju längre ut man simmar destu djupare blir det" 


Glad är jag också att en bekant från min arbetsplats även hade anmält sig och snäll som hon var så fick jag även åka hem med henne mot Åbo eller rättare sakt mot jobbet som kallade.

Just nu vill jag inte höra ett ord ryska men är ändå något otroligt glad över att jag äntligen fick lära mig språket och att jag klarade av mitt nyårslöfte! nu blir det att fundera på vad nästa års löfte skall bli

måndag 18 augusti 2014

greetings from Denmark!

vindax på vårt hotell Astoria med Hanna

Bokade flygbiljetter tillsammans med Hanna och hotell från Ebookers för ca: 400€ och åkte iväg för att spendera följande 4 dagar i Danmark. Landet har alltid lockat mig och i Juni då vi hade mellanlandning i Köpenhamn före jag och min kollega flög till Mallorca blev jag ännu mera tagen utav den danska andan.
köpenhamn är en Hipster stad. Människorna är väldigt modemedvetna och ALLA cyklar. Detta är värre än Holland. 

Här bjuder jag på en bild från vårt hotell Astoria som ligger ca, 100 m från järnvägstationen, perfekt läge för att röra sig både till fots och använda sig av lokaltåget! Kan varmt rekommendera hotellet, ta bara med ett par öronproppar :) ps. Varje dag från kl 17-18.00 bjuder hotellet på ett glas vin (rött elr vitt), detta gillar vi
stort! & detta hotell är kanske en av de budgetvänligaste du kan hitta i Köpenhamn.


hemmagjord hamburgermåltid på Phoenix

Senare på kvällen strosade vi iväg mot centrum för eventuell shopping. dock visade det sig att alla affären stänger kl 19 i köpenhamn redan så vi checkade in på en Restaurang som heter Phoenix istället. En av de bästa hamburger måltiderna jag ätit! Hela portionen var hemma gjord på restaurangen.

fredag 6 juni 2014

Till Mallorca, tack!

Den 6.6 började jag dagen med lite stress kanske.. Köpte morgonmålet från närmaste mataffären, packade det sista in i kappsäcken och dubbelcheckade efter hotel-voucher och pass + plånbok. Därefter småsprang jag mot buss-stationen där jag tänkte att jag kunde lyfta pengar färdigt till resan. Dock räknade jag inte med att den automaten var ur bruk så fick skutta tillbaka mot centrum. Fick en liten hjärtattack tills jag upptäckte att jag stod 1,5 h för  tidigt och väntade på bussen som skulle ta mig till Vanda flygfält..

Väl inne på bussen läste jag dagens nyheter där de varnade att alla som skulle till flygfältet idag skulle försöka komma i extra god tid då de lovade ett väldigt stressigt och fullt flygfält med tanke på bokngarna och sommarlovet som började för många.. Inget problem för oss, in-check:ingen gick väldigt fort och plötsligt satt vi på flygfältets bar och avnjöt vår första kalla cider. 

Jag och min arbetskollega Laura till höger

 Vi flög med Blue 1, där vi fick kaffe och hade även flygbyte i Köpenhamn där vi passade på att äta lite mat före följande flyg då vi kommer att vara rätt så sent framme i Mallorca. Lite synd var det eftersom jag varit väldigt intresserad av att besöka Danmark och Köpenhamn flere gånger, men kanske jag hinner senare i sommar/höst?

pommes, bernaise sås och en saftig biff skall det vara!

Fick även chansen att se hur danskar verkar i verkliga livet. Frågar du mig så var dom alla överlyckliga helatiden vilket gav en väldigt bra service & kundbetjäning då de vågade lite skämta eller köra med "small talk" som det heter.

Här har vi bytt flyg och väntar på att vi skall starta vidare.

Efter 3-4 h är vi äntligen ovanför mallorca runt kvällstiden.


Lite oroliga var vi om våra kappsäckar då de hade meddelat fel avlastningsport åt oss så vi satt en god stund kvar på samma plats och fundera var våra väskor tagit vägen tillsammans med en mor och son som även åkt från Finland. Slutet var endå gott och vi fick våra kappsäckar, tog taxin in till Palma Nova och anlände till vårt hotell runt kl 22:30.

fredag 26 april 2013

Taxfree fair

Go to gaxfree fair they said, it will be fun they said....
Dehär kom jag hem släpandes med. Har kosmetik, godis för ett år fram. Det var supert, med min kollega Laura fick vi även prova en massa  vin, äta god mat och fick live uppträdande av Rock n roll sensation och Mikko sipola. Bodde på Holiday Inn hotellet vid Åbo och sista kvällen blev det utgång till nattklubben forte. Och som vi dansade... dum nog som jag var gick jag dessa dagar med mina klackskor. Och sliten som man var så har jag lyckas sova upp till 14h inatt.
Awesome.

måndag 10 december 2012

Framme vid hotellet

Kom fram igår kl 2.00 vid mitt hotell. Nu är jag helt slut efter en hel dag med teori och lekandet vid bassängen.
Serious, sailors.. Underskatta dem aldrig!

måndag 8 oktober 2012

rest of the pictures from Långvik!


This bunch of pictures describes my 4 days at the Långvik congress center
-The mornings I almost got crazy because of all the slow drivers drove 80km/h on a 100km/h driveway!
-The mornings I waited for one of my c:o workers at the railingstation. 
- The Långvik house
- The Lobby, stores and decorations inside the hotel
- The wedding treatment room were I and 3 of my c;o workers got to do all the training in. Lucky us!

måndag 1 oktober 2012

School training at Långvik Congress Wellness hotel

So today was the first training day at Långvik. The day started really good, I picked up one of my c:o workers from the railing station and we went to the hotel.
It was kinda blurry, we didn't exactly know we're to go and the receptionist was busy talking on the phone. But after a while the headmaster of the hotel came to meet us in the lecture hall.
We came in to a beautiful auditorium with a wonderful relaxing spirit. Some candles and mood lights. And an enormous tv screen! It reminded me of a cinema...



Got a bunch of papers and went almost the whole
day true everything! I must be honest, in the end I was so tired of just sitting and listening. Really hoping that we'll get to do some practical training tomorrow!

Anyways, here's some pictures from the hotel! (..I will put more pictures later)



Anyway, now I'm going to drink tea, take a shower and then watch some tv and go to sleep!
C ya!