Visar inlägg med etikett spain. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett spain. Visa alla inlägg

onsdag 1 april 2015

Hotel Las Faluas


Mitt hotell. eller rättare sakt bostads hotel hade 4 olika byggnader med lägenheter. Fanns även pool, biljardbord, tennisplan och en massa solstolar som man inte behövde betala för!

Runtom hade de aloe vera plantor och andra fina växter.



Min balkong var placerad på yttre sidan mot vägen.


Dock fick jag njuta av kvälls solen och solnedgången i lugn och ro!

Sovrummet


Balkongen med bord och stolar.


vardagsrummet. Obs, för att se på tv måste man verkligen betala nån viss summa..


farstun? hursomhelst, ber om ursäkt för att det är så stökigt. (jag är inte i själva verket stökig av mig)


Köket var utrystad med spis, kylskåp med frysbox, tekanna, brödrost och bartender bord.


tamburen


Toaletten och ni ser dendä lilla där? den är till för att tvätta fötterna.. Tog en stund innan jag uppfattade dens uppgift.


Helt hygglig dusch, can't complain!

Så för 7 nätter på detta hotell betala jag 340€. Vilket var riktigt bra pris jämfört med de andra jag hittade som hade mycket mindre utbut..rekommenderar stället varmt! Om man endast bara vill ha ett lätt boende men endå pool och strand nära sig är detta stället! så centralt det bara går,

fredag 6 juni 2014

Till Mallorca, tack!

Den 6.6 började jag dagen med lite stress kanske.. Köpte morgonmålet från närmaste mataffären, packade det sista in i kappsäcken och dubbelcheckade efter hotel-voucher och pass + plånbok. Därefter småsprang jag mot buss-stationen där jag tänkte att jag kunde lyfta pengar färdigt till resan. Dock räknade jag inte med att den automaten var ur bruk så fick skutta tillbaka mot centrum. Fick en liten hjärtattack tills jag upptäckte att jag stod 1,5 h för  tidigt och väntade på bussen som skulle ta mig till Vanda flygfält..

Väl inne på bussen läste jag dagens nyheter där de varnade att alla som skulle till flygfältet idag skulle försöka komma i extra god tid då de lovade ett väldigt stressigt och fullt flygfält med tanke på bokngarna och sommarlovet som började för många.. Inget problem för oss, in-check:ingen gick väldigt fort och plötsligt satt vi på flygfältets bar och avnjöt vår första kalla cider. 

Jag och min arbetskollega Laura till höger

 Vi flög med Blue 1, där vi fick kaffe och hade även flygbyte i Köpenhamn där vi passade på att äta lite mat före följande flyg då vi kommer att vara rätt så sent framme i Mallorca. Lite synd var det eftersom jag varit väldigt intresserad av att besöka Danmark och Köpenhamn flere gånger, men kanske jag hinner senare i sommar/höst?

pommes, bernaise sås och en saftig biff skall det vara!

Fick även chansen att se hur danskar verkar i verkliga livet. Frågar du mig så var dom alla överlyckliga helatiden vilket gav en väldigt bra service & kundbetjäning då de vågade lite skämta eller köra med "small talk" som det heter.

Här har vi bytt flyg och väntar på att vi skall starta vidare.

Efter 3-4 h är vi äntligen ovanför mallorca runt kvällstiden.


Lite oroliga var vi om våra kappsäckar då de hade meddelat fel avlastningsport åt oss så vi satt en god stund kvar på samma plats och fundera var våra väskor tagit vägen tillsammans med en mor och son som även åkt från Finland. Slutet var endå gott och vi fick våra kappsäckar, tog taxin in till Palma Nova och anlände till vårt hotell runt kl 22:30.