Visar inlägg med etikett flying. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett flying. Visa alla inlägg

fredag 6 juni 2014

Till Mallorca, tack!

Den 6.6 började jag dagen med lite stress kanske.. Köpte morgonmålet från närmaste mataffären, packade det sista in i kappsäcken och dubbelcheckade efter hotel-voucher och pass + plånbok. Därefter småsprang jag mot buss-stationen där jag tänkte att jag kunde lyfta pengar färdigt till resan. Dock räknade jag inte med att den automaten var ur bruk så fick skutta tillbaka mot centrum. Fick en liten hjärtattack tills jag upptäckte att jag stod 1,5 h för  tidigt och väntade på bussen som skulle ta mig till Vanda flygfält..

Väl inne på bussen läste jag dagens nyheter där de varnade att alla som skulle till flygfältet idag skulle försöka komma i extra god tid då de lovade ett väldigt stressigt och fullt flygfält med tanke på bokngarna och sommarlovet som började för många.. Inget problem för oss, in-check:ingen gick väldigt fort och plötsligt satt vi på flygfältets bar och avnjöt vår första kalla cider. 

Jag och min arbetskollega Laura till höger

 Vi flög med Blue 1, där vi fick kaffe och hade även flygbyte i Köpenhamn där vi passade på att äta lite mat före följande flyg då vi kommer att vara rätt så sent framme i Mallorca. Lite synd var det eftersom jag varit väldigt intresserad av att besöka Danmark och Köpenhamn flere gånger, men kanske jag hinner senare i sommar/höst?

pommes, bernaise sås och en saftig biff skall det vara!

Fick även chansen att se hur danskar verkar i verkliga livet. Frågar du mig så var dom alla överlyckliga helatiden vilket gav en väldigt bra service & kundbetjäning då de vågade lite skämta eller köra med "small talk" som det heter.

Här har vi bytt flyg och väntar på att vi skall starta vidare.

Efter 3-4 h är vi äntligen ovanför mallorca runt kvällstiden.


Lite oroliga var vi om våra kappsäckar då de hade meddelat fel avlastningsport åt oss så vi satt en god stund kvar på samma plats och fundera var våra väskor tagit vägen tillsammans med en mor och son som även åkt från Finland. Slutet var endå gott och vi fick våra kappsäckar, tog taxin in till Palma Nova och anlände till vårt hotell runt kl 22:30.

måndag 7 april 2014

Nytt rekord i att hållas vaken.

10 h senare var vi framme på Arlanda Stockholms flygfält för att åter igen vänta på flyget som skulle ta oss vidare till Vanda Helsingfors flygfält. Här hade jag varit vaken 24h och kan inte med ord beskriva hur trött och slut jag var. Emma tyckte jag såg ut som en drogberoende då mina ögon rann och jag inte kunde prata ordentlig svenska mera. Klockan 11 öppnade även MAX hamburgarkedja så vi bestämde oss för att käka hälsosammaste morgonmålet. En hamburgermåltid. Tyvärr förstår jag inte vem som gillar deras hamburgaren.. Upplevde att den var dränkt i dressing så slutade med att vi blev så besvikna och slängde bort brickan..(burgerking is the thing!)
 

Lockades av deras MAX motto och blev super besvikna.

ungefär 7 h senare avgår vårt flyg mot Helsingfors och vi är äntligen hemma !
Min snälla mamma plockade upp mig från flygfältet i Vanda och jag åkte hem till Ingå för att hälsa på min bror med familj och dagen slutade med att jag satt vaken 35h före jag gick och sova i ett hopp att få dygnsrytmen i skick igen. REKORD!

måndag 24 mars 2014

12 timmar senare är vi framme + vårt hotell rum!

Flygresan varade 12h, här kan ni även se hur vi flög. Resan gick riktigt bra, sovde nästan hela resan. Men rekommenderar starkt ögonmask,nack dyna och mp3 med bra musik! Flyget bjuder även en filt och en liten dyna,

 Vårt hotell i Cancun låg vid kusten brevid Karibiska havet och hade bland annat långa stentrappor som gick ner till stranden.

Och vädret låg på +30 och även i havet var det +30 :)

Hotellet vi bodde på hette Dos Playas Beach Hotel, ett 3 stjärnigt hotell. Rummet som vi fick var i alla fall riktigt snyggt och blev förvånad hur hotellet bara var ett 3 stjärnigt hotell. (jämför då med det hotell vi bodde på förra året i Bulgarien)
 Fanns tv, skrivbord med stol, en liten garderob med klädhängaren OCH vi hade två dubbelsängar i vårt rum. Enda minuset var väl att vi inte hade ett kylskåp, men det störde inte mig egentligen då vi ändå hade All inclusive och alkoholen ingick. 



Hotellet låg på km skala 6 (man räknar cancun halvön i km för att lättare beskriva var något ligger) Tycker hotellet var på en utmärk plats. Med bussen kunde man lätt ta sig till "Downtown", mexikanernas by i cancun och även till turisternas lockbeten, nattklubben Coco Bongo, Hard Rock Café, Margaritaville, The City- nightclub, Senõr Frogs restaurant/bar som är en favorit runt springbreak.
På andra sidan hotellet fanns även färjan som tar en över till ön Isla Mujeres.

 


Domhär iguanerna bodde det även fullt av på hotell området! Och Dos Playas hotellet hade stor respekt för dem också. Denna döpte vi till Igge/Putte, han var vår favorit som alltid kom upp på vår terrass och var en riktig rockare! I alla fall diggade han stort när vi spelade Bruce Springsteens låtar!