fredag 17 september 2010

the crashdown, the lift and life did go on.

"Livet är som en berg-och-dalbana; det går både upp & ner."
Kära bloggers, bered er på en veckas bloggning i ett inlägg.

lördag: Kom tillbax till Pargas igen, for ett varv till åbo varifrån jag köpte ny kula till tungpiercingen åt mig från Bald Fellows för 9€ (bild kommer senare). Såg en film med Sara hemma hos mitt och talade om allt mellan himmel och jord med tända ljus och godis. Senare tog "that-guy" kontakt med mig och ville träffas så det slutade med att han kom hem till mig efter att varit på en viss mässa i åbo och så kikade vi på band camp. Slutade även med att han blev övernatten.

söndag: dagen gick otroligt slött! minns knappt vad jag gjorde. Sade hejdå och gick tillbaka och somnade. Sovde bort antagligen hela dagen eftersom affären redan stängt när jag vaknade pånytt så jag fick gå hungrig resten av kvällen. Vilket i sin tur slutade med att jag satt och drog upp min livshistoria för Onni som också råkade vara utan mat hemma. Så, gick tillbax och sova kl 21:30.

måndag: Phytomers redovisning i audiotoriet från kl 9-13. Otroligt boring eftersom redovisningen var på finska vilket gjorde mitt intresse från 9 till 5. Anyway fick vi iallafall i slutet av det en bodylotion och en hydrocontinue ansiktskräm, NICE! Resten av dagen var vi i salongen och gjorde behandlingar åt kunder. For och lade mig redan kl 21. Pappa ringde och berättade att han kommer hit på lördag morgonen och så äntligen skaffar vi min efterlängtade säng!

tisdag: minns inte mycket från skolan. Satt tyst som vanligt och försökte le. Fick besök av robban på kvällen som snokade genom hela min kämppä, men iallafall har han sett den nu tyckte han! Fick även reda på att det hittat Lotta, talade med Tesse i över en timme i telefonen. Fick nervfel på vissa personer som anklgar människor dom inte känner. Hade Sara övernatten hos mig som tur. Satt och chattade med T på fb en lång stund, he made me smile.

onsdag: Lång dag i skolan. Åter igen tog "that-guy" kontakt med mig via sms. Han "glömde" visst bort att jag skulle ha han och dra vår gymnastik lektion. Fick världens bästa smile i matsalen och min dag blev bättre. Gick hem, fick ett telefonsamtal av min mamma att min brors fästmö är på kvinnokliniken pga sammandragningar. Lyckan spred sig i min kropp. Barnet mår bra och min brors fästmö får medicin mot värken. Spänningen ökade, fast de skulle försöka hålla det till nästa vecka åtminstone innan barnet skulle få komma. Gick ut till Bläsnäs på kvällen och tände ett ljus vid havet för Lottas skull eftrsom jag inte skulle kunna delta i minnesstunden på björkudden i Ingå den onsdagen. Satt där i nästan en timme och stirrade ut över horisonten. Får inte in det i huvudet att jag aldrig mer kommer att få se henne.

torsdag: Blev utmanad i tennis av vår gymnastiklärare vilket gick helt bra fast vi spelade på liten plan! Saknar verkligen att spela ordentlig tennis.. Hemma satt jag och kikade en film och på kvällen talade jag med Cessi W stackarn som ligger på sjukhuset, önskade henne all lycka och diskuterade bebisar. Såklart var hon irriterad att behöva ligga där eftersom hon kände sig så as-social. Tog kontakt med T också, bestämde oss för att se om vi skulle chilla imoron fast, let's see how it goes.

fredag/ idag: Hade skola från 8-10, därefter for jag, kata, melina, essi och jamiina till skolans övningsrestaurang och åt tre måltider för endast 5€. GÖTT! Gick en stund till flickornas internat och hälsade på Sara som väntade på bussen. Slutade med att jag fick gå hem i ÖSREGN. Mycket mysigt utan paraply. Paniken kom när man endast hade en finrock men som tur hade Sara lånat min slalomrock så jag kunde ta den på mig när jag gick i ösregnet hem. När jag väl var hemma satt jag och läste en stund på min moddabok då jag fick ett samtal av Ludde. Blev överlycklig att jag blev bjuden hem till hans på fest imoron fast jag inte vet om jag åker hem ens. Men nu fick jag andra tankar. Saknar Ludde otroligt mycke fast vi inte håller kontakt varje dag.
Anyway, Vet inte om jag vill eller orkar träffa en viss person idag. Blir bara mer förvirrad då. Kanske, kanske inte han får endå bestämma om vi skall sees eller inte. Nej nu skall jag fortsätta städa lite här hemma just in case! dessutom får jag ju besök av min bästa pappa imorgon bitti så det är väl bäst att de ser bra ut här då :)
hörs en annandag!
ps. förlåt att jag glömmer att blogga. Det är det här förbannade internetets fel.

Inga kommentarer: