torsdag 5 juli 2012

"sofistikerat kalsarekännit"

Hej bloggen!
Såhär började faktiskt min morgon idag. Strax efter att jag fixat allt med skrubben så ringer Hanna och föreslår att vi åker ner till stranden, Björkudden. Där såg vi även denna skylt... Visst vi visste att det var något om bakterier i havet här just nu men vi tänkte " skitsamma.. " Vi fick iallafall ha hela stranden för oss själva >:D



 Senare på kvällen började vår s.k "sofistikerat kalsarikännit", vilket egentligen bestod av vi tjejer med god mat, vin och lite champange till sommarens ära!


Sockersöta Nelly fick äran att öppna vår champange flaska, ps. hon fick även fungera som vår grillkock!


Här är en bild på vår middag! Smaskig batong med vitlöks cremé fraiche, grillad höna, fräsch sallad & till dryck hade vi Sangria  , champange och själv hade jag mina rekorderlig jordgubb & kiwi cidrar med mig också.


Efterätten blev så simpel med ändå klart en vinnare! Vaniljglass och jordgubbar, mums!


Efter klockan 22.00 fick vi gå in efter att vi alla blev lite småätna av myggorna. Här är en bild på hur mysigt vi hade det med lite levande ljus och Sangrian. 

Inga kommentarer: