lördag 5 april 2014

Livsupplevelse, parasailing.

 
 
 
Jag vet att de erbjuder Parasailing activiteter överallt på världen men är ni någonstans nära Karibiska havet skall ni absolut köra på det!!! Jag som är höjdrädd övertalade t.o.m mig själv att slutligen göra det. Aktiviteten kostade typ 65 US DOLLAR ~49,10€ men var definitivt värt det! Jag hade även chans att få fotografier med min egen kamera och en kamera som var fastspänd på snöret framför mig filmade in hela åkturen. Nere på båten fanns även en fotograf som tog bilder då du lyftes upp och när du landade ner igen. Bilderna kostade dock ganska mycket, köpte hela CDn med filmen plus närmare 45 bilder för ca 35 US DOLLAR  ~26,45€. Nu efteråt känns det lite onödigt att ha tagit egna kameran med dit upp då jag ändå köpte bilderna..

 

Tänker inte ljuga så ni kan förstå den lilla hjärtattacken eller svimkänslan man fick när man kom upp i luften då man har höjdskräck. Grabbarna på båten försökte få mig övertalad att släppa taget om selet och sträcka ut armarna och vi fick en ordentlig bild på det hela.. När jag väl satt och höll tag om selet i ca 2,5 minut kändes det äntligen lite tryggare och jag vågade äntligen plocka fram min kamera för att ta några bilder. Skojar inte med er då jag säger att detta var den vackraste vyn från hela resan! Det turkosa havet och man såg även hur sköldpaddorna simmade genom vattnet.




 



 
Om jag vågade göra det som får höjdskräck i en högsäng vågar ni också! Skall försöka klippa ihop en kort filmsnutt av åkturen i nått skede också så får ni ta en del av den fria känslan uppe i luften! :)

Inga kommentarer: