måndag 3 oktober 2011

måndagssyndrom.

Inte nog med det märkte jag att jag glömt mitt STUDIEKORT hemma i en väska då konduktören kom och jag skulle visa biljetten.. Skämdes så och frågade hur jag kunde gottgöra det där när jag satt panikslagen då jag inte hittade kortet.
Konduktören sa då att man skall betala hälften av vanliga biljetten men gav tillbaka min biljett till mig och sa att "det är lugnt"
Mitt hjärta hoppade några extra gånger av rädsla och av lättnad. Hade nämligen inte mera cash på mig än så att det räckte till tåget och till bussen.
Så även fast VR tåget var försenat med en halvtimme vilket gjorde att jag även missade bussen jag skulle ta fick jag stå ute i regnet under trädet i 30 min då jag väntade på bussen och blev sen till skolan så måste jag TACKA dem stort!

Kom en kvart försenat till skolan och hann sätta ner mig i ungefär 10min då skolans brandalarm slog igång.. Genomblöt som jag redan var tvingades alla skolelever evakueras från byggnaden ut i värsta regnskuren.

Inga kommentarer: