tisdag 11 oktober 2011

my first day at Prakticum


Igår var då min första dag i prakticum! allt gick riktigt bra förutom morgonbussen 07.05an som var 15 min sen, men det är sånt som inte jag kan påverka så.

Min nya klass var jätte välkomnande mot mig och berättade massor åt mig, vilket underlättade allting. Fick även prakticums egna årskalender och själva prakticum är... modernt och nytt!
Dessutom klarade jag av att skaffa busskortet helt själv med resestöd. Haha, så nu har jag busskort till Helsingfors!

Kom på att jag måste skaffa mig vita arbetsskor också, mina mörkbruna passar riktigt inte in till hela salongen och med arbetskläderna. Skall även inskaffa fotvårdsinstrument åt mig, är i stort behov av dem men skall se om jag råkar hitta något bra på SKY-mässan på fredagen eller om jag bestämmer mig för att beställa från HoitolaTukku.


Inga kommentarer: