lördag 2 februari 2013

Betty och en sömnlös natt.

att jag igen en natt sitter vaken på helgen och deppar över vintern.
Ja, men denna gång var det tankarna som inte fick mig att somna. Ni vet när man just håller på att somna och plötsligt börjar tänka på hur livet blev. Inatt var en sån natt. Jag vet inte om de beror på vår reunion som kommer att ske snart elr vad det beror på. Men jag började tänka mig tillbaka på högstadie-tiderna. Då man levde som en "kung" och de enda man var orolig för var hur man skulle lura föräldrarna om att man endast skulle sova över hos sin kompis.
Nuförtiden verkar det vara så svårt att ringa till någon och fråga "hej skall vi ses?". Är det för att man sätter så höga krav på sig att man alltid måste göra något speciellt varje gång man skall ses eller att man alltid måste se ut som sitt bästa? Jag tycker det är synd att den tekniska världen tagit över människan så mycket. Man använder sig mer av kommunication via facebook eller via whatsapp. Telefonsamtalen glöms sakta bort. Man träffas inte lika ofta mer...

Dessutom för att tala om att inte mera kunna hänga med pojkar som endast vänner mera.

Jag skall ta och lyssna på lite god musik, dricka en kopp glögg och försöka sova. Jag vet att antagligen jag bara har detta just nu eftersom jag antingen är i stort behov av semester med en god vän. Helst någonstans vid varmare grader.

Inga kommentarer: