tisdag 17 mars 2015

spring running


Såhär såg det ut på min temperaturmätare igår. Snabbt och kvickt böt jag om till mina träningskläder och sprang iväg på länk. Gårdagens länk blev dock länge än planerat då jag bestämde mig vid hamnen att springa vidare till Ruissalo strand. Inte smartaste idén att göra utan en vattenflaska men som min tränare nångång sa så behöver inte kroppen vätska under 2 h träning utan först efteråt.

45 minuter tar det att löpa från hamnen till stranden. Så med tanke på att förbereda sig inför sommarens Ruisrock festival och annars bara ligga på stranden och simma så kom jag fram till slutsatsen att jag måste skaffa en cykel. Löpturen på 15km är inte värt det helt enkelt. 

Ruissalo 






Dessa bilder blev från dagens promenad. Promenerade längst ån idag, Ja, jag bojkottar gymmet så länge det är så här fint väder! Dock blev det lite väl skönt på bryggan vid ån så lade ner mig och solade i ca 30min. Är förvånad över att min kropp orkar springa så mycket eftersom jag nästan alltid kör på crosstrainer och step, härligt att se att resultaten iallafall syns nånstans, speciellt efter London resan, haha!




Inga kommentarer: