onsdag 20 november 2013

vart går dessa år iväg? Throwback av mina "sjöår"

Först idag slog det mig då jag kollade i min kalender att jag skulle iväg till sjömans hälsovårdscentralen på nytt för att förnya mitt sjömansläkarintyg. Två år har gått väldigt snabbt och under hela denna tid har jag jobbat till sjöss? Tänka sig att jag för lite över 1,5 år sedan blev färdig kosmetolog efter många om och men och hade inte en blekaste aning vad jag skulle göra efter att skolan var färdig.

Mycket har hänt sedan dess och har fått prövat på en massa olika arbets uppgifter och träffat en massa härliga personer. Tacksam för alla kurser jag deltagit i och skolningar.


mängden kosmetika osv jag kom hem med efter min första praktik vecka ombord på MS Mariella. 

Första gången jag blev mönstrad kom jag och jobbade min lediga sportlovsvecka ombord på MS Mariella på parfymavdelningen. 

Första gången jag var ombord på MS Gabriella och jobba på spa fick jag även pröva på "fish spa"-behandling.
Under höstlovsveckorna jobbade jag även första gången som lekledare på MS Gabriella. Hade Ice Age tema och sötaste ekorren ombord. Minns ännu dagen då jag stod framför och bland 100 barn och sjöng Frontside Ollie - Robin.

Min gamla arbetsplats på MS Gabriella. Saknar denna plats något otroligt. 


Första gången jag vågade ut till Stockholm city under hamntiden med MS Mariella var en solig dag i Februari då temperaturen låg på +0 grader. 
Halloween festen med taxfree personalen ombord på MS Gabriella

Nyår 2013 och sista kvällen för mig och Katarina ombord på MS Gabriella. 

Bon Vogaye kryssningen på MS Grace. Två stressade och ivriga spa terapeuter som är redo för utmaningarna.  

Inga kommentarer: