söndag 9 januari 2011

Mitt första dop & praktikplats check!

Idag var jag på mitt livs första dop, förutom mitt eget då back in 1993. Brorsdottern var världens sötaste och sovde för det mesta nog under hela föreställningen :)
Efter det kom Tepa, Kalle och Linda på ett hastigt besök till oss hemma i Ingå. De är mammas moster och barn från en by österut i Finland. After that körde mamma mig till tåget och sedan började min resa till Pargas.
Såklart ösregnade det när jag var i Åbo så slutresultatet var att när jag väl var hemma liknade jag bokstavligen en genomdränkt katt.. tack och lov hade jag min mössa iallafall!
Fick idag också ett e-mail från chefen i Caribia Sokos Hotel. ÄNTLIGEN en praktikplats nånstans nära mig.
Imorgon skola från 12-16. Helt skönt som första dagen efter jullovet, men nu ni. Bye bye!

Inga kommentarer: