måndag 30 september 2013

Bettys höstmode.

Höstmode, mössa och scarf.

Vaknade upp idag och öppnade ögonen för första gången på länge. Lönnträdet utanför hade ändra färg och jag måste igen erkänna att jag tycker hösten är rätt så mysig. Man får lov att börja använda oversized ylletröjor, vantar och scarfar /halsdukar. OCH förstås, mössa som räddar än från "bad hair day".  Bortsett från att man även får gömma sig i oversized jacka och sist men inte minst, alla ljus man får tända som ger ett sådant värmande sken på kvällarna



En annan postiv sak är att September månaden tar slut och jag är fullproppad med energi igen! Imorgon får jag äntligen utforsta affärssidan och jag är lite dock nervös.. Men iofs, man kan inte kunna allt på engång heller.






Shoppade idag också hem två par skor, båda blev köpta från affären "Sko punkten". Verkar vara det ända stället som faktiskt har skor i storlek 36 för tillfället. Och JA, i detta fall är det en negativ sak att vara liten :(



Blev ett par bruna kängor och ett par svarta kängor med klack och snören. Dessa tror jag kommer att bli riktigt bra alternativ till höstskor och kankse eventuellt också vinterskor. Båda har stadiga botten med mönster så att man även inte skall kunna halka på is.



Hittade även två par jackor från Halonen affären. En vit läderrock som jag länge tittat på, även fast den säsongen kanske är slut redan.. Och en lite längre kappa med mjukt värmande foder innanför.


Erkänner att detta jacka föll mig direkt då jag provade den. Den var så mjuk och jag kan knappt vänta tills jag får ta på mig den och gå runt överallt med den. Oversized huva och justerbara snören runt midjan kan man få den att passa vilken kropp som helst.

Inga kommentarer: