måndag 23 september 2013

läkarbesök nro 11.

Så igår kväll blev jag hemskickad av våra Paramedics på jobbet. Har haft så ont i magen i 6 dagar att jag är tvungen att ta smärtmediciner för att kunna stå rak. Har lust att bara krypa ihop i fosterställning och ligga så hela dagen..
Så idag besökte jag fabror doktor och fick besked om att de antagligen är början på magsår.. Men eftersom de inte hade tid för idag för att kunna göra någå större undersökning (skall tillbaka på jobb ikväll) så skrev han på ett papper ph- balanserande tabletter som man får från apoteket.
Om dessa inte hjälper eller om jag börjar kasta upp blod så skall jag kontakta läkaren igen.
Frågade läkaren hur dessa uppkommer? "de uppkommer oftast av för starka mediciner som magen inte är van med och speciellt vid stress"
Typiskt tyckte man, fick absolut inget ut av detta.

Inga kommentarer: