söndag 29 september 2013

Das Octoberfest

fulla bord och fullt dansgolv, hej bara alla bekanta!

Så gårdagen deltog jag i min gamla hemkommuns "årets evenemang" dvs, Octoberfest. Detta var andra gången det ordnades och jag har deltagit i bägge två.
Platsen var det samma dvs, Aktia Arenan och där uppträdde . artister osv såsom Clarissa, Susan Sonntag och 3 upplädda tyskar. Förutom att man träffar alla sina gamla kompisar så träffar man även alla sina gamla läraren. Men det är en kul sak att detta ordnas och jag måste medge att årets fest var bättre denna gång och drog även mer folk denna gång. ÄVEN fast man kanske lite ändå har "regret" mode.
Men kvällen spenderades i arenan och efter att evenemanget tog slut så fortsätte efterfesten i vår by krog Tigris. Där var jag ändå ungefär till kl 2.30 tills jag glatt gick hem och sova i min egen säng hemma hos mamma.
Fick även en gåva utav min mamma, hon hade hittat den någonstans och ville köpa den åt mig.. Hon är nog så söt!

koppen jag fick av min mamma

Inga kommentarer: