måndag 2 december 2013

Shopping i Stockholm.


Så måndagen gick mest ut på en stor shopping runda runt Stockholm. Fick sällskap av en arbetskollega som frivilligt gick med på att faktiskt gå runt i en massa klädaffärer med mig.. - men vet ni vad det konstigaste var? JAG köpte inte ett enda klädesplagg!
Så efter att ha vi gått igenom gamla stan och sett affärer som jag själv aldrig varit in i och lärde mig bl.a. hur man vet vartåt norr ligger mitt i natten kom vi fram till NK. Besöket gick väldigt snabbt då vi mest bara gick runt och tittade snabbt igenom. Hittade en coffeeshop café också som vi satt vid en lång tid och diskuterade allt från musik till skilda föräldrar. Efter det lyckades kollegan övertala mig om att vi skulle ta tunnelbanan till Södra Malm (även om jag alltid har otur med tunnelbanor och vi faktiskt råkade ta av åt fel håll tiförst, ironiskt nog!)
Väl framme på Södra Malm kände jag genast igen mig och hittade snabbt till en av mina favorit inredningsaffärer Granit . Där lyckades jag hitta en gammal apoteksförvarings glasburk, kanelstångar, en mortel och The Baby Guest Book.

Efter Södra Malm vandrade vi tillbaka till gamla stan i hopp om att hitta nån restaurang att käka på. Hittade en mysig restaurang med riktigt levande gamla ljus stakar. Maten var fantastisk god, även fast jag inte orkade äta upp hälften av min maffiga biff och sällskapet var inte fel heller!

Klockan blev massor och vi började gå tillbaka mot Viking Grace. Fick även här lära mig en massa om Birka Paradise (nuförtiden Birka Stockholm) då hon också stod vid hamnen. Måste erkänna att jag verkligen blev så nyfiken och måste helt enkelt ta mig en kryssning med Birka Stockholm nångång.

Inga kommentarer: