måndag 2 december 2013

MES-övning ute på morgonkvisten i Stockholm.


Då jag själv alltid råkar ha en säkerhetsnummer som innebär en livbåt fick jag på måndag morgon pröva mig på en annan räddningsstation.
Här skall jag ge er en bild över hur det är att evakueras via en MES station, en s.k strumpa som man åker ner för. Det jag lärde mig: 
1. Folk tappade strumpor 
2. Ena arbetskollegan lyckades söndra sina strumpbyxor
 3.Är man liten/kort kan man inte bromsa så man åker rak lång ner
 4. vissa åker på magen ner 
5. är man storlek större måste man knuffa sig framåt för att inte bli fast.
6. nere vid flottan är det väldigt halt och folk föll titt som tätt.

Underligaste är ju att vi satte fast i hamnen i Stockholm och det verkade ändå inte löpa som det skulle. Tänk om detta sker i verkliga livet ute i värsta stormen kl 19.00 på vintern..

Inga kommentarer: