tisdag 3 december 2013

Tisdag och tidig hemkomst.


Tisdagen slutade jag lite tidigare och vi låg redan i Åbo hamn kl 8 på morgonen. Bestämde oss med arbetskollegan att vi skulle gå till Di Trevi restaurangen här i Åbo och äta, vilket vi också gjorde efter att jag sprungit runt båten och fört läkarintyg och glömde nästan att dra ut mig. 

Efter Di Trevi blev vi båda väldigt trötta så jag bestämde att vi måsta gå och ta en kaffe. Här valde jag också en av mina favorit caféer, Café Art. När vi väl kom fram där upptäckte vi att den nya biblioteksbron stod klar och hade fyrverkeri liknande saker på sig samt högtalaren osv. Nyfikna som vi var googlade vi snabbt upp vad som skulle ske där och fick veta att öppningen av bron skulle ske om nån timme. 
Efter kaffet stod vi då bland tusen andra åbo bor och såg på en lite annorlundare cirkus och eld show som verkade gå lite ur styr då en gubbe fick springa med pulver släckaren mitt under uppträdandet för att släcka ena sidan av bron. Dagen/Kvällen blev alltså nån av de dagarna jag aldrig kommer att glömma när kom hem med ett brett leende. :)



ps. Aerosmith biljetterna hade hoppat in genom brevlådan, jippijeij i väntan på nästa år! 

Inga kommentarer: