måndag 23 december 2013

Still waiting for the snow to fall, It doesn't really feel like Christmas at all..



23.12. en dag före julafton och jag har ingen känsla av julen mera.. fast jag pyntat granen och satt upp flera juldekorationer känns det fortfarande bara.. konstigt även fast jag är hemma i mitt barndomshem med samma gamla julpynt sen år -98 och vi kommer alla att samlas imorgon. En svart jul utan snö?även fast jag ogillar kyla och att stå och borsta av bilen varje dag. Ändå innerst inne väntar jag på ett mirakel inatt. Hoppas att jag vaknar upp till ett vackert snötäcke och kan åka pulka elr något mest bara för att det hörde till barndomen. Bara få gå ute i kylan och tycka "vau, winterwonderland" och förstås gå inne med yllesockor och ylletröja efteråt OCH dricka massvis med glögg.

Tänker ändå försöka sprida lite julglädje åt mig själv och mina läsaren. Här får ni iallafall några av de låtarna som kommer att spelas här i vårt hus!

1. Coldplay - Christmas Lights
2. Train - Shake Up Christmas
3. Celine Dion - So this is Christmas
4. Christina Aguilera - Have yourself a merry little Christmas
5. Mariah Carey - All I want for Christmas

Inga kommentarer: