måndag 8 november 2010

first I was afraid, i was petrified..

Fixade artificiella naglar åt Micci hela dagen idag i salongen.Skall fortsätta med dekorationen imorgon också. Efter skolan gick vi med Sara, Jacinta och Micci till hongkong butiken och jag köpte bara mitt efterlängtade hopprep! Nu vet ni vad de betyder; no more slöande på soffan!
Satt även uppe halva natten igår och diskuterade med en mycket berusad Sara om vad allt som hänt nu på 2an. Mycket mycket underhållande om du frågar mig!
Då råkade vi även komma på dedär med snaggat hår..
Missförstå mig inte!
det KAN vara riktigt snyggt på vissa såklart. Men jag har aldrig riktigt fattar denhär hela idén med att varenda en gosse vid vår skola skall skaffa snaggat hår?! Ja, hela skolans gossar ser ungefär likadanna ut om du frågar mig. Speciellt nu till vintern verkar det vara grymt pop. För det första; Varför? VARFÖR? och igen.. varför?
Jag har ett antal gossevänner som gjort detta tidigare år och jag kan ärligt säga, de flesta av dem så mycket bättre ut med lite längre hår. Jag försökte dock intala mig att de gör detta pga skönhetsideal. Ja, ni vet "håret är så slitet så jag tänkte odla nytt och beibimjukt"
Tyvärr lyckades jag inte så hemskt bra. Vilken tur endå att hår växer relativt snabbt på gossar & tack o lov att vintern är här så slipper vi se på allt för mycket snaggat hår tackvare alla mössor. U ROCK!
Ja, jag kanske överreagerade lite men har ni nångång hört på variation? och såklart, hår intresserar mig så jag tycker att en persons hårfrisyr kan berätta mycket om hurdan personlighet han/hon har. Kanske är jag den enda som tycker att det är lite onödigt just till vintern och JA, jag tycker att hår är fint på gossar :)


Inga kommentarer: