måndag 21 mars 2011

bettys planer med kaffemugg i största hugg!

Sitter för tillfället igen på min praktikplats och dricker café latte, mums!
Gjorde idag upp en ny plan, ett stort nytt steg i mitt liv om du frågar mig.. Betty bestämde sig för att ta körkortet före sommarlovet.. And that's crazy stuff!
Måste bara in via KELA (folkpansionstalten) imorgon och begära Studielån så att jag har råd med kortet. Därefter blir det så att jag kommer att ta dessa lektioner i Åbo vid en bilskola eftersom det blir billigare för mig även fast jag måste betala 60€/mån til busskort. Förhoppningsvis får jag ungefär kortet på 1 ½ månad :D
Visst är jag redan i full panik redan av tanken att hamna utsätta mig för att sitta bakom ratten efter olyckan 2009. Till er som inte vet om olyckan år 2009 så råkade jag och 3 andra vänner ut för en frontalkrock mot ett träd, därefter har jag haft väldigt svårt att åka bil överhuvudtaget så får se hur det blir första gången jag övningskör ute i trafiken...
Måste också till FPA/KELA för att ge mitt nya hyreskontrakt till dem så att jag får bostadstödet ännu de två månader jag bor kvar i min lilla etta.. snyft :( jaa, betty ger upp sin lilla etta eftersom jag sommarjobbar i Ingå i år.
Men nu skall jag snart dra iväg och borra lite fötter igen då! (;

Inga kommentarer: