lördag 19 mars 2011

en kriminell, en finne och en fredagskväll

Shalom!
Skall berätta då om gårdagen en sväng. Gick runt i Åbos köpcentrum och fönstershoppa ev. söka en födelsepresent till min ena klasskaveri som fyller 18 om ett par dagar..
Sedan gick jag till tågstationen och väntade på Sara. Måste också påpeka att tågstationen var proppad med gröna militärgossar..
Väntade på bussen vid domkyrkan då vi tyckte vi så Mathias, ja eller iallafall en exakt kopia på längre håll sett. Så vår modiga Sara började förstås ropa på Mathias. Då började fejkmathias + 2 andra som han stod med komma mot oss. Då märkte vi att det inte var Mathias... Utan någon finne med sina 2 andra finnekompisar, en tjej och gosse.
Dom frågade om vi ropade på "playboypupun" maria? (dvs flickan som dom hängde med) och vi eller rättare sakt jag sa att vi ropade nog på Mathias. Då började flickan gå bort medan de två finnegossarna stannade där och började dra igång en konversiation och frågade vad vi hette. Förstås ville jag inte berätta mitt riktiga namn så jag sa att vi hette Lisa och Sara vilket inte fungerade då Sara brast i skratt och gossarna sa att vi driver med dom.
Sedan började dom berätta mer om sig själv och den s.k "Mathias" berättade att han idag sluppit ut från fängelset och visade t.o.m bevispapper åt oss och började förklara att vissa kvinnor tänder på "brottsligheter" men att i hans fall så var allt ett missförstånd varför han hamnat dit.
Gossarna började försöka få mig och Sara att hänga med dom ikväll och frågade om vi hade några pojkvänner, vilket jag förklarade att vi har (såklart för att dom sku fatta vinken att vi inte är intresserade..) men då började dom bara påpeka att det inte gör något fast man har för dom hade också flickvänner. Och att eftersom vi inte endå varit över 1 år tillsammans med våra pojkvänner så var det inte riktig kärlek?! Den ena finnen började också plötsligt dra fram hur hans flickväns logik är, dvs kvinnologik. THERE YOU GO GUYS! That's the spirit to get a girl!

Efter en lång stund gav dom då upp efter att dom så hur vi handlat gottisaker från LIDL och att vi redan hade andra planer ikväll.

Sedan blev det hemma hos mig lite öl, bastu och hemmagjord pizza med Sara. Slutade med att vi gick och sova kl 00:30. Bastu tröttnar ut en helt enkelt. Så det blev ingen värre kalsarikännit :D

Inga kommentarer: