fredag 25 mars 2011

Schysst & Nice

Näst sista dagen på min praktikplats då. Borde väl kort berätta lite hurdan detta stället har varit, hur det är.
Caribia är ett ställe där du lär dig utföra vårder exemplarisk(du följer efter kapri my spa instruktioner) under en kort tid, dvs ni som alltid har problem med att få hela vården att rulla igång, detta är ett bra ställe för dig!
Något nytt har jag väl inte dessvärre lärt mig lite fått en nysning om hur aromterapioljor fungerar och dessutom blivit en värre expert på phytomer specialmasker.
Lite fått uppleva och se hur ett hotell fungerar i samband med en salong. Och ibland också gjort något som inte alls hör till utbildningen. T.ex städa ett barnleksrum?
Första dagarna fick man nästan panik, jag menar.. seriously fotvård på 50min?! Men man lär sig helt enkelt hur man skall ta itu med tiden. Personen var otroligt ljuvlig! Iallafall från Salong/Spa sidan, dvs de personer jag umgicks mest med. De andra från "simhallssidan", gymsidan, wellness café var ju också personer som var hur trevliga som helst! inte nått att vara rädd för :)
Endast engång fick jag ta itu med en jobbig kund. Ni vet en sådan där kund "jag har rätt, du har fel. Jag undervärderar dig" men då är det bara att bita ihop vid sådana tillfällen. Såklart försökte kunden få mig att arbeta över den egentliga tiden jag hade då jag försökte förklara för henne att tiden är ute, att hon måste beställa en ny tid helt enkelt vilket förstås fick mig att hata livet för ungefär exakt 24h.
SÅå.. min sista dag är imorgon, tänker göra något för dem alla, typ baka en kaka eller något för deras tacksamhet! :D

Inga kommentarer: