fredag 13 augusti 2010

dagens rubrik, gamla damer och småa barn.

missförstå mig inte. Jag älskar rent ut sakt barn. Vill jobba med barn när jag blir "stor".. Tycker att gamla gummor är söta på sitt sätt också men idag var väl lite för mycket endå. Vill verkligen bara påpeka att ja, det ÄR fredagen den 13:de men...
Dagen började med att jag vaknar kl 8 på morgonen av grannens barn som strider och ena börjar gråta.. förståss tänkte jag medan jag låg på min underbara tillfälliga säng att föräldern antagligen säger åt dem att sluta snart och trösta det olyckliga barnet men nada.. Ingen som försöker trösta, ingen förälder alls?! "jaha? nehe" stiger upp går fram till fönstret och tittar ner på gården: där ser jag barnen bråka men ingen förälder, ser på klockan och sedan ut igen, "give me a BREAK, klockan är ÅTTA?!" oh well, när jag väl vaknar i min lägenhet så får jag inte sömn igen pga mina tillfälliga gardiner som man ser igenom. Går in på toaletten och gurglar lite bakteriedödande munsköljmedel till min kära tungpiercing som verkligen värkte. Desperat försöker jag fundera var jag lagt mina burana piller och börjar leta genom hela lägenheten.. men nej, inga piller heller! "nu får det nog räcka" tänkte jag för mig själv.. Sitter en god stund och tvingar i mig lite banan-jordgubbsyoghurt medan jag försiktigt klär på mig short och en topp och bestämmer mig för att traska ner till malmens apotek efter burana. Måste ju tänka på svullnaden.. Eftersom det var så fint väder bestämde jag mig även för att gå till Pargas enda simstrand; bläsnäs eller "blesu" som vi ungdomar kallar det och ta ett sista solbad för sommaren säsong är snart över. Som sakt sprang jag ju "hastigt" in till S-market och köpte nyaste SOLO-tidningen för lite underhållning, fick även 3 kajalpennor på köpet! -damn it! jag som just köpt ny -.-'
Låg och solade i en plats som ingen skulle störa mig på. Solade i ca 2 h tills Sara kontaktade mig och tillsist kom hon till stranden.
Oh well, vi kom hursomhelst efter det till K-market.. jag hade en plastflaska som jag gärna ville pantta men nej, där sto denna söta lilla gumman med sin lilla kasse fylld med flaskor och lagar "HÄIRIÖ" i båda automaterna! Så jag gav upp.. satt tibax min lilla flaska i väskan, gick in i butiken och köpte lite överlevnads mat, vilket idag fick bli lite chokopudding som tröst.
SNÄLLA gummor där ute i världen, HÅSA inte med elektronik..
mvh. en mycket stressad flicka med ont i tungan..

Inga kommentarer: