söndag 13 oktober 2013

Ekenäs äventyr!

Ni vet när man sitter hemma och karma försöker göra allt för att förstöra dina planer? Well, ungefär så gick halva min lördag till. Alla mina planer mosades en efter en, tills jag slutligen fick Cride med mig till Ekenäs.
Vi satt hemma hos Sara en god stund tills vi äntligen orkade släpa oss till Santa Fé. Dumma vi tänkte ju inte på att det möjligtvist kan vara rätt så lång kö.. Så vi tog varken någon dricka med oss eller varmare kläder såsom vantar och mössa.. Hursomhelst, vi köade i 45 min. 45 MINUTER på att slippa in till Ekenäs ända bar som var öppen. Under dom 45 minuterna lyckades jag bränna mig på Crides tobak, Sara lyckades få en tjej att gråta och killarna bakom oss bråkade med varandra.
När vi väl var inne hamstrade vi förstås drickor åt oss och satt ner oss en stund före vi skulle evakuera dansgolvet.. Tyvärr gick inte den planen hur vi tänkt oss eftersom det var FULLT dansgolv :D Mitt i dansgolvet ser jag plötsligt min gamla arbetskollega Katarina som just slutat jobbat på båten. <3 br="" nbsp="">
Morgonen där på vaknade vi upp hos Mats. Jag pigg som en uggla kl 9, upptäcker att Fé öppnar först kl 11. Men förstås när vi kom fram till Fé den tiden fick vi besked att köket öppnar först kl 12. Där satt vi på stentrappan, mitt emot fé. Med gårdagens smink och kläder. Aldrig känt mig så ynklig, men efter en timme fick jag äntligen min grillbiff med vitlökssås och gräddpotatis. Slutet gott, allting gott! 

Inga kommentarer: