fredag 11 oktober 2013

I Love Me - Mässa med Laura!

Så fredagen började jag med att stiga upp och dra iväg med kl 10 tåget mot Helsingfors. Väl framme i Helsingfors väntade jag på att möta upp Laura min arbetskollega.

Vi hade väl planerat hur vi skulle delta i olika föreläsningar om bl.a. ryggbesvär, hitta arbetsmotivation osv, men eftersom den första vi deltog i var väldigt tråkig skippade vi alla. Ungefär 5 h tog det för oss att gå igenom hela mässhallen.
Detta är vad jag kom hem med: Moroccaoil delade ut en väska som innehåll två oljor till håret, som tillger fukt och näring. Av LV fick vi tester på deras nya schampoo och balsam + en nattcréme. Oriflame delade ut en ny mascara som dom lanserar ut. Marabou delade ut smakbitar på deras 70% cocoa. Bortsett från dessa var vi även och fick smaka på batatsoppa och skärgårdslimpa med någonsorts "vitlökssössö" på sig. Riktigt goda båda två och fick även hem recept på dem.



På "proffesionella" sidan köpte jag dock lite grejer. Köpte hem en make up set förvaringstub, rengöringstvål för penslar, en applikator med reserv "svampar". Och Biotiini Strong tabletter som skall vara bra för hår & naglar.

Efter mässan åkte jag bussen hem till Ingå. Kunde dock inte reagera på hur dålig servicen hade blivit på bussen.. Förut då jag åkte bussen varje dag hade jag en glad och trivsam chaufför. Denna man jag stötte på sade inte ens priset för resan, utan satt med handen runt hakan och suckade? Inte kom han heller och lyfte upp sidolocket för min kappsäck. Den fick jag ta med mig in istället även fast den inte rymdes... 

Inga kommentarer: